Scurgerile de ulei în automobil: cauze, consecințe, soluții de depanare

Scurgerile de ulei în automobil: cauze, consecințe, soluții de depanare

Uleiul de motor îndeplinește funcții foarte importante. Creează o peliculă pe suprafața pieselor pentru a preveni uzura acestora, îndepărtează căldura din elementele mobile, le protejează de coroziune. În plus, curăță motorul. Lipsa lubrifiantului este periculoasă pentru motor. În acest articol, examinăm de ce pot să apară scurgerile, vă relatăm unde să căutați defecțiunea și aflăm dacă scurgerea de ulei din automobil nu este periculoasă pentru conducere.

De ce curge ulei în automobil

 Cele mai frecvente cauze de scurgere a uleiului în automobil sunt următoarele: 

Garniturile de etanșare uzate

Garniturile, simeringurile, garniturile inelare sunt de obicei din cauciuc, care cu timpul își pierd durabilitatea și devin mai puțin elastice. Drept urmare, în automobil încep să se scurgă uleiul în zona suprafețelor de contact etanșate de aceste elemente.

De ce curge ulei în automobil

Soluția:

  • Verificați vizual capacul supapei. Petele de lubrifiant în zona în care intră în contact cu chiulasa indică faptul că garnitura s-a deteriorat. Înlocuiți-o.
  • Verificați joncțiunea dintre blocul motor și chiulasă: o scurgere în acest loc poate apărea ca urmare a supraîncălzirii motorului, ceea ce duce la deformarea blocului motor și a chiulasei și la defalcarea garniturii.
  • Deșurubați capacul rezervorului de lichid de răcire și verificați dacă există urme de lubrifiant în el. Prezența lor indică, de asemenea, pierderea etanșeității la joncțiunea dintre blocul motor și chiulasă.
  • Verificați bușonul de umplere cu ulei. Spuma albă de pe el este un indiciu că lichidul de răcire intră în sistemul de ungere.
  • Înlocuiți garnitura chiulasei. Pentru a face acest lucru, duceți automobilul dumneavoastră la un autoservice, deoarece este puțin probabil ca reparația lui să se limiteze la instalarea unei garnituri noi: va fi necesară, de asemenea, polizarea suprafețelor de contact.
  • Examinați locul de montare al ruptorului-distribuitor. Dacă este detectată vreo scurgere, înlocuiți simeringul de ulei sau garnitura inelară.
  • Inspectați filtrul de ulei. Dacă din automobilul dumneavoastră se scurge uleiul pe sub garnitura de etanșare, încercați să remediați problema strângând piesa cu un efort mai mare. Dacă acest lucru nu ajută, înlocuiți componenta.
  • Verificați simeringurile arborelui cotit. Defectarea lor poate fi cauzată de creșterea presiunii gazului în carterul motorului sau a erorilor de instalare. Montați piesele noi. Notă: în timpul efectuării lucrărilor, va trebui să demontați motorul. Prin urmare, este recomandabil să înlocuiți și simeringurile arborelui cotit.

Verificați simeringurile arborelui cotit

Presiunea ridicată în sistem

Datorită acumulării de impurități, debitul secțiunilor individuale ale sistemului de ungere este redus, ceea ce duce la o creștere locală a presiunii. Acesta din urmă poate fi, de asemenea, rezultatul blocării componentelor de ventilație a carterului, ceea ce duce la intrarea gazelor de eșapament în sistemul de ungere. Ca urmare, uleiul este stors prin garnituri și îmbinări. Uneori, problema este cauzată de o cantitate excesivă de lubrifiant și vâscozitatea ridicată.

Soluția:

  • Măsurați presiunea în sistemul de lubrifiere utilizând un manometru. Dacă este peste limita normală, treceți la următoarea etapă.
  • Amintiți-vă când ați schimbat ultima dată uleiul. Dacă de atunci vehiculul a parcurs aproximativ 15.000 km, înlocuiți lubrifiantul și filtrul de ulei.
  • Asigurați-vă că utilizați produsul cu vâscozitatea recomandată de către producător. Dacă este peste limita normală, presiunea poate crește.
  • Spălați sistemul de lubrifiere. Pentru a face acest lucru, turnați un aditiv special în bușonul de umplere cu ulei, porniți motorul și lăsați-l la ralanti pentru o perioadă. După aceea, scurgeți lichidul, înlocuiți filtrul și adăugați ulei nou.
  • Verificați nivelul uleiului. Dacă depășește nivelul prescris, scoateți cantitatea excesivă utilizând un echipament special cu vid sau scurgeți-l prin bușonul de golire.
  • Scoateți și inspectați supapa de suprapresiune. Curățați-o de murdărie. Verificați dacă mecanismul de blocare se mișcă liber. Dacă este blocat, înlocuiți supapa sau întregul ansamblu de pompă.
  • Încălziți motorul la temperatura de funcționare. Scoateți capacul de umplere cu ulei și acoperiți gaura cu mâna dumneavoastră. Rugați un asistent să apese pedala de accelerație de mai multe ori pentru a crește turația motorului la 2.000–2.500 rotații pe minut. Dacă în timp ce măriți viteza de turație, simțiți o creștere a presiunii în sistem, atunci sistemul de ventilație al carterului este defectat. Duceți automobilul dumneavoastră la un autoservice pentru a o repara. Specialiștii vor curăța componentele și, dacă este necesar, vor înlocui supapa de ventilare forțată a carterului și separatorul de ulei.

Verificați nivelul uleiului

Erorile de instalare

Strângerea necorespunzătoare a șuruburilor și secvența de strângere incorectă pot provoca deformarea sau fisurarea garniturii. În plus, distrugerea simeringului poate rezulta din utilizarea agenților de etanșare și adezivi pentru fixarea acestuia.

Soluția:

Înlocuiți simeringurile și garniturile. Respectați cuplurile de strângere specificate de către producător. Înșurubați elementele de fixare conform machetei furnizate în manualul de utilizare al vehiculului. Atunci când instalați garniturile de ulei, utilizați instrumente specializate.

Defectele mecanice

Pot fi cauzate de pătrunderea de obiecte străine sau de lovirea de vreun obstacol, la care este mai vulnerabilă baia de ulei.

Defectele mecanice

Soluția:

  • Sigilați fisura utilizând metoda de sudare la rece.
  • Duceți automobilul dumneavoastră la un autoservice pentru a suda baia de ulei.
  • Instalați protecția pentru baia de ulei. Dacă de multe ori conduceți pe drumuri impracticabile sau utilizați vehiculul pe drumuri de proastă calitate, această protecție vă va ajuta să evitați multe probleme.

Elementele de fixare slabe

Ca urmare a conducerii pe drumuri de proastă calitate și a vibrațiilor excesive ale automobilului din cauza, de exemplu, componentelor de suspensie uzate, unele elemente de fixare pot slăbi. Adesea, de sub ele se scurge ulei din automobil.

Soluția:

Strângeți colierele și elementele de fixare. Înlocuiți-le dacă este necesar.

De ce este periculos uleiul care se scurge din automobil

Din cauza lipsei de lubrifiant, uzura pieselor de contact crește. Mai întâi de toate, acest lucru afectează în mod negativ starea etanșărilor tijei valvei, ceea ce agravează în continuare problema. De fapt, uleiul, aflat deja într-o cantitate prea mică, intră în cilindrii motorului și arde acolo. Lipsa suplimentară a lubrifierii implică distrugerea și blocarea arborelui cu came și a arborelui cotit, precum și a pistoanelor motorului. În unele cazuri, tijele de conectare se pot rupe ca urmare a supraîncălzirii.

În plus, în cazul în care din automobilul dumneavoastră se scurge ulei, corpul motorului se murdărește, iar murdăria se acumulează pe el. Acest lucru compromite procesele de schimb de căldură, crește sarcina pe motor și poate provoca supraîncălzirea acestuia. Lubrifiantul se poate acumula în găurile bujiilor, ceea ce provoacă defecțiuni în sistemul de aprindere. În plus, uleiul poate distruge izolația firelor de sub capotă și elementele de ambreiaj; de asemenea, poate înmuia suporturile, garniturile și interacționează cu piesele din plastic.

Pot conduce automobilul dacă din el se scurge ulei?

Dacă scurgerea este gravă, de exemplu, atunci când baia cu ulei este perforată, este interzisă utilizarea autovehiculului. Cel mai bine este să utilizați serviciul de tractare. În cazul unor defecțiuni minore, puteți încerca să le reparați cu un agent de etanșare sau prin sudare la rece. În drum spre autoservice, asigurați-vă că monitorizați constant nivelul de lubrifiant. Atunci când el este redus, adăugați lichidul până la nivelul necesar pentru a împiedica ca piesele motorului să rămână fără ulei.

Pot conduce automobilul dacă din el se scurge ulei

Este posibil ca un automobil să nu pornească din cauza unei scurgeri de ulei?
Cel mai adesea, scurgerea de ulei nu afectează pornirea motorului. Dar, în unele cazuri, de exemplu, dacă automobilul este echipat cu un senzor al nivelului de ulei și cantitatea sa a atins un minim critic, unitatea de control electronic poate interzice pornirea motorului.

Concluzia

Durata de exploatare a unui motor depinde direct de nivelul de lubrifiant. De aceea, orice scurgeri sunt periculoase. Ele ar trebui eliminate imediat după ce au fost detectate. La urma urmei, reparația unui automobil din care se scurge ulei este întotdeauna mai ieftină decât reparația capitală sau înlocuirea motorului.

Comentariile – 4

  • @user_509465
    25.07.2023 06:04
    Membru

    Salut.de ce îmi curge ulei din motor,partea din spate Mazda 5 2006,2.0d 143 cai

    • @Emilia Doga
      09.11.2023 17:31
      Membru

      Bună ziua! Este dificil să vă sugerăm ceva pe baza descrierii, însă vă recomandăm să contactați un service auto pentru consulanța unui specialist. Cu stimă, Echipa AUTODOC Club.

  • @user_916147
    24.12.2023 12:33
    Membru

    Bună ziua. Am skoda octavia 2,am observa pata de ulei sub mașina, am pornit motorul ai am văzut ca picura în continuu cu motorul pornit.
    Care ar fi cauza?

    • @Elena Marin
      09.01.2024 11:16
      Membru

      Bună ziua! Pot fi mai multe motive și fără diagnosticare adecvată nu vom putea sfătui nimic. Vă rugăm să contactați un service auto. Cu stimă, Echipa AUTODOC Club.

Profilul dvs. este asistentul dvs. personal.

Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele