Adresați întrebări, sau împărtășiți experiența dumneavoastră privind reparațiile, pe forumul auto. Abonați-vă la actualizări, pentru a nu rata noile ghiduri.
Pentru a descărca aplicația:
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
De ce se defectează sistemul de încălzire auto?
Sistemul de încălzire al mașinii se oprește din funcțiune dacă se defectează cel puțin una dintre componentele sale. Termostatul se poate bloca din cauza utilizării unui lichid de răcire de slabă calitate. Unitatea de control a ventilației și releul se pot arde din cauza cablurilor defecte. Conductele și radiatorul încălzitorului își pierd cu timpul etanșeitatea, fapt ce determină scurgeri la lichidul de răcire și pătrunderea aerului în sistem. Înfundarea conductelor de aer, uzarea filtrului de habitaclu și deteriorarea clapelor sau suflantei înseamnă că în habitaclu pătrund e mai puțin aer cald. O pompă de apă blocată nu poate să pună în circulație lichidul de răcire.
De ce sistemul de încălzire funcționează doar în timpul condusului?
Funcționarea sistemului de încălzire a mașinii depinde în mod direct de funcționarea sistemului de răcire a motorului. Antigelul circulă prin radiatorul și conductele acestuia. Pompa de apă, acționată de o curea, este responsabilă de alimentarea sa. Cureaua începe să se miște numai la pornirea motorului. Pentru a încălzi lichidul de răcire și pentru a-l transmite la radiatorul încălzitorului, motorul trebuie să ajungă la temperatura de operare. Aerul rece este împins prin radiator de către suflantă și încălzit înainte să intre în habitaclu.
De ce durează atât de mult până se încălzește habitaclul?
Vehiculele mai mari au nevoie de mai mult timp pentru a se încălzi la interior decât cele compacte. Tot mai mult timp este nevoie și pentru a încălzi motorul și habitaclul la temperaturi sub zero grade. Datorită consumului lor redus de combustibil, motoarele diesel au nevoie de mai mult timp pentru a ajunge la temperatura de operare comparativ cu motoarele pe benzină. Respectiv, interiorul mașinilor diesel se încălzește mai greu. Sistemul de încălzire al unor vehicule electrice nu funcționează eficient din cauza puterii reduse a încălzitorului termoelectric.