Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.Verificați suportul etrierului de frână, bolțurile de ghidare ale etrierului și burdufurile acestuia. Curățați-le. Înlocuiți-le dacă este nevoie.
Pasul 9
Curățați elementele de fixare ale discului de frână.Folosiți o perie de sârmă.Folosiți spray WD-40.
Pasul 10
Deșurubați fixarea discului de frână.Folosiți Torx T30.Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 11
Scoateți discul de frână.Folosiți un ciocan de cauciuc.
Pasul 12
Deșurubați suportul de fixare al butucului roții.Utilizați o cheie tubulară №30.Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 13
Scoateți piulița de fixare.
Pasul 14
Scoateți arborele de transmisie de la portfuzetă.Folosiți un ciocan de cauciuc.
Pasul 15
Desprindeți conectorul senzorului ABS.Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 16
Deconectați cablajul senzorului ABS.Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 17
Curățați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă.Folosiți o perie de sârmă.Folosiți spray WD-40.
Pasul 18
Deșurubați piulița de fixare a capătului la fuzetă.Utilizați o cheie tubulară №19.Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 19
Deconectați capul barei de direcție de la fuzetă.Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 20
Curățați elementul de fixare ce conectează articulația sferică la portfuzetă.Folosiți o perie de sârmă.Folosiți spray WD-40.
Pasul 21
Deșurubați suportul care fixează articulația sferică pe fuzetă.Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19.
Pasul 22
Decuplați suportul sferic de la fuzetă.Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 23
Curățați elementul de fixare inferior care unește suportul amortizorului la fuzetă.Folosiți o perie de sârmă.Folosiți spray WD-40.
Pasul 24
Deșurubați elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă.Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18.Utilizați o cheie tubulară №18.Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 25
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 26
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.Folosiți un ciocan de cauciuc.
Pasul 27
Demontați fuzeta împreună cu butucul.
Pasul 28
Extrageți butucul roții din fuzetă.Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.Folosiți un ciocan.
Pasul 29
Scoateți inelul de fixare al rulmentului butucului de roată.Folosiți clești cu vârful rotund.
Pasul 30
Extrageți rulmentul butucului roții.Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 31
Curățați locul de montare al rulmentului butucului.Folosiți o perie de sârmă.Folosiți spray WD-40.
Pasul 32
Aplicați o unsoare specială pe locul de montare al ansamblului de rulmenți.
Pasul 33
Introduceți noul rulment în fuzetă.Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Asigurați-vă că rulmentul butucului de roată este poziționat corect. Evitați nealinierea acestuia. Încetați să mai apăsați pe suprafața rulmentului imediat ce acesta a ajuns pe locul său de montare.
Pasul 34
Instalați inelul de fixare al rulmentului butucului de roată.Folosiți clești cu vârful rotund.
Pasul 35
Tratați locul de montare al butucului roții.Folosiți vaselină universală.
Pasul 36
Montați butucul roții pe fuzetă.Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Înlocuirea: rulment roata – Skoda Octavia 1U. Sfatul util de la AUTODOC:
Asigurați-vă că butucul roții este poziționat corect. Evitați orice dezaxare.
Pasul 37
Montați fuzeta împreună cu butucul.
Pasul 38
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.Folosiți un ciocan de cauciuc.
Pasul 39
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 40
Strângeți elementele de fixare inferioare ale suportului amortizorului.Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18.Utilizați o cheie tubulară №18.Folosiți o cheie de cuplu.Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.+90°
Pasul 41
Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare.Folosiți o perie de sârmă.Folosiți spray WD-40.
Pasul 42
Instalați fuzetă pe axul planetar.
Pasul 43
Conectați articulația sferică la fuzetă.Folosiți o rangă.
Pasul 44
Strângeți elementele de fixare ale articulației sferice.Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19.Folosiți o cheie de cuplu.Strângeți pînă la cuplul de 20 Nm.+90°
Pasul 45
Instalați piulița de fixare.
Pasul 46
Strângeți piulița arborelui de antrenare.Utilizați o cheie tubulară №30.Folosiți o cheie de cuplu.Strângeți pînă la cuplul de 225 Nm.
Pasul 47
Atașați conectorul senzorului ABS.
Pasul 48
Conectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 49
Conectați capul barei de direcție la fuzetă.
Pasul 50
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă.Utilizați o cheie tubulară №19.Folosiți o cheie de cuplu.Strângeți pînă la cuplul de 45 Nm.
Pasul 51
Curățați butucul roții.Folosiți o perie de sârmă.Tratați suprafața de contact.Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 52
Montați discul de frână.
Pasul 53
Strângeți fixarea discului de frână.Folosiți Torx T30.Folosiți o cheie de cuplu.Strângeți pînă la cuplul de 4 Nm.
Pasul 54.1
Montați etrierul de frână și fixați-l.
Pasul 54.2
Folosiți cheia hexagonală nr. H7.Folosiți o cheie de cuplu.Strângeți pînă la cuplul de 28 Nm.
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Tratați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă.Tratați elementele de fixare ale articulației sferice.Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 57
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta.Utilizați lubrifiant ceramic rezistent la temperaturile înalte.
Pasul 58
Curățați suprafața discului de frână.Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: rulment roata – Skoda Octavia 1U. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 59
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. Skoda Octavia 1U
Pasul 60
Înșurubați bolțurile roții.Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 61
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții.Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.Folosiți o cheie de cuplu.Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 62
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul SKODA Octavia I Hatchback (1U2)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru SKODA OCTAVIA (1U2)
Vezi mai mult
Restaurarea jantelor | Sfaturi utile de la AUTODOC
5 greșeli frecvente de spălăre a automobilelor | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să lustruiești un capac vechi al camerei supapelor motorului până la un finisaj lucios | AUTODOC
Cum să înlocuiești singur un parbriz | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la SKODA OCTAVIA