Cum să schimbați: flansa amortizor din față la Mazda 3 BK | Ghid de înlocuire
descărcări:
1
Vizualizările:
26
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
MAZDA 3 limuzina (BK) 2.0 (BKEP),
MAZDA 3 limuzina (BK) 1.6 DI Turbo (BK12Y),
MAZDA 3 limuzina (BK) 2.0 MZR-CD (BK12)
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Cum se inlocuiesc rulment sarcină amortizor pe MAZDA 3 BK TUTORIAL | AUTODOC
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Flansa Amortizor pentru 3 limuzina (BK) și alte modele MAZDA
Procedura de înlocuire este identică pentru suporturile telescopului amortizorului de stânga și cel de dreapta a suspensiei frontale.
Toate suporturile telescoapelor de amortizor față trebuie înlocuite simultan.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - Mazda 3 BK - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 2
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19.
Pasul 3
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 4
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Mazda 3 BK
Pasul 5
Scoateți roata.
Pasul 6
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 7
Deșurubați elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 8
Demontați suportul cablajului ABS.
Pasul 9
Îndepărtați tija de stabilizare transversală.
Pasul 10
Scoateți elementul de fixare care unește furtunul de frână de telescopul amortizorului. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 11
Desprindeți furtunul de frână de la telescopul amortizorului.
Pasul 12
Curățați elementul de fixare inferior care unește suportul amortizorului la fuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 13
Deșurubați elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 14
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 15
Slăbiți elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 16
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor. Folosiți un ciocan de cauciuc.
Pasul 17
Coborâți autovehiculul.
Pasul 18
Deschideți capota motorului.
Pasul 19
Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 20
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 21
Deșurubați elementele de fixare de sus ale telescopului amortizorului (3 bucăți). Utilizați o cheie tubulară №14. Folosiți o cheie cu clichet.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți suportul amortizorului atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Mazda 3 BK
Pasul 22
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 23
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 24
Comprimați arcul.
Pasul 25
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 26
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 27
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Examinați capacul de praf și bara de protecție a amortizorului. Înlocuiți aceste componente în caz de necesitate.
Pasul 28
Instalați un nou element de montaj superior al barei de sprijin amortizor.
Pasul 29
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 30
Decomprimați arcul.
Pasul 31
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 32
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 33
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 34
Securizați elementele de fixare superioare ale telescopului amortizorului (3 bucăți).
AUTODOC recomandă:
Mazda 3 BK – Pentru evitarea leziunilor, țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 35
Strângeți elementele de fixare de sus ale telescopului amortizorului (3 bucăți). Utilizați o cheie tubulară №14. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 30 Nm.
Pasul 36
Tratați elementele de fixare ale suportului telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 37
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 38
Închideți capota.
Pasul 39
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 40
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă. Folosiți un ciocan de cauciuc.
Pasul 41
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 42
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 43
Strângeți elementul de fixare inferior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 70 Nm.
Pasul 44
FIxați pe suport furtunul sistemului de frânare.
Pasul 45
Instalați clema de fixare a furtunului de frână. Folosiți un ciocan de cauciuc.
Pasul 46
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: flansa amortizor – Mazda 3 BK. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 47
Montați bieleta antiruliu transversală.
Pasul 48
Instalați suportul cablajului ABS.
Pasul 49
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 50 Nm.
Pasul 50
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Tratați toate articulațiile bieletei antiruliu. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 51
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 52
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: flansa amortizor – Mazda 3 BK. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 53
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. Mazda 3 BK
Pasul 54
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19.
Pasul 55
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 118 Nm.
Pasul 56
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul MAZDA 3 Sedan (BK)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru MAZDA 3 limuzina (BK)
Vezi mai mult
Restaurarea jantelor | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvente 5 erori atunci când schimbați singur uleiul | Sfaturi utile de la AUTODOC
5 cauze esențiale ale scârțâiturilor automobilului tău | Sfaturile utile de la AUTODOC
5 greșeli făcute la spălarea motorului | Sfaturi utile de la AUTODOC