Înlocuirea: cablu frana de mana – Mercedes W201. Experții AUTODOC recomandă:
Toate lucrările trebuiesc făcute cu motorul oprit.
Înlocuirea: cablu frana de mana – Mercedes W201. Efectuați următorii pași:
Pasul 1
Deschideți capota.
Pasul 2
Deșurubați capacul rezervorului cu lichid de frână.
Pasul 3
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 4
Slăbiți șuruburile roților. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți un port tarod.
Pasul 5
Ridicați automobilul.
Înlocuirea: cablu frana de mana – Mercedes W201. Sfatul util:
Dacă utilizați un cric, asigurați-vă că acesta este poziționat pe o suprafață plană, fără nicio neregularitate.Asigurați-vă că fixați sigur și suplimentar automobilul cu caprele de susținere.
Pasul 6
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Pentru a evita accidentările, susțineți roata atunci când deșurubați bolțurile.
Pasul 7
Scoateți roata.
Pasul 8
Curățați știfturile de ghidare ale plăcuțelor de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray de curățare universal.
Pasul 9
Scoateți știfturile de ghidare ale plăcuțelor de frână. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Pasul 10
Scoateți arcul de fixare al plăcuțelor de frânare.
Pasul 11
Desfaceți plăcuțele de frână. Folosiți o rangă (2 bucăți).
Pasul 12
Demontați plăcuțele de frână.
Pasul 13
Curățați elementele de fixare ale etrierului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 14
Deșurubați elementele de fixare ale etrierului de frână. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17.
Pasul 15
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 16
Demontați etrierul de frână.
Înlocuirea: cablu frana de mana – Mercedes W201. AUTODOC recomandă:
Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.
Pasul 17
Curățați dispozitivul de fixare a discului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 18
Deșurubați elementele de fixare ale discului de frână. Folosiți cheia hexagonală nr. H5. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 19
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 20
Demontați discul de frână.
Pasul 21
Scoateți arcul de rapel superior al sabotului de frână. Folosiți o rangă.
Pasul 22
Scoateți arcurile de fixare ale saboților frânei de parcare. Utilizați cleștele cu fălcile lungi.
Pasul 23
Scoateți dispozitivul de ajustare al frânei de parcare.
Pasul 24
Scoateți arcul de rapel inferior al sabotului de frână. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 25
Scoateți saboții frânei de parcare.
Pasul 26
Curățați elementul de fixare care unește cablul frânei de parcare de fuzeta din spate. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 27
Curățați dispozitivul de ajustare al cablului frânei de parcare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 28
Slăbiți dispozitivul de ajustare al cablului frânei de parcare. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 29
Scoateți fixatorul care unește cablul frânei de parcare la caroserie. Folosiți o rangă.
Pasul 30
Deșurubați elementul de fixare care unește cablul frânei de parcare de fuzeta din spate. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 31
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 32
Scoateți știftul care unește cablul de mecanismul de reglare al saboților frânei de parcare. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 33
Demontați cablul frânei de staționare.
Pasul 34
Curățați locurile de montaj ale cablului frânei de staționare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray de curățare universal.
Pasul 35
Curățați locașurile de montare ale saboților frânei de parcare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray de curățare universal.
Pasul 36
Instalați un cablu nou al frânei de staționare.
Pasul 37
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 38
Strângeți elementul de fixare care unește cablul frânei de parcare de fuzeta din spate. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 24 Nm.
Pasul 39
Instalați știftul care unește mecanismul de reglare al saboților frânei de parcare.
Pasul 40
Instalați mecanismul de reglare al saboților frânei de parcare.
Pasul 41
Instalați fixatorul care unește cablul frânei de parcare la caroserie.
Pasul 42
Instalați arcul de rapel superior al sabotului de frână.
Pasul 43
Instalați dispozitivul de ajustare al frânei de parcare.
Pasul 44
Instalați saboții noi ai frânei de parcare.
Pasul 45
Instalați arcurile de fixare ale saboților frânei de parcare. Utilizați cleștele cu fălcile lungi.
Pasul 46
Demontați arcul de rapel inferior. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 47
Reglați întinderea cablului frânei de parcare. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 48
Curățați butucul roții. Folosiți o perie de sârmă.
Pasul 49
Tratați suprafața de contact. Utilizați lubrifiant ceramic.
Pasul 50
Instalați discul de frână.
Pasul 51
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 52
Strângeți elementele de fixare ale discului de frână. Folosiți cheia hexagonală nr. H5. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 10 Nm.
Pasul 53
Reglați mecanismul de reglare al frânei de parcare în poziția corectă. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 54
Instalați etrierul de frână și fixați-l.
Pasul 55
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 56
Strângeți elementele de fixare ale etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 65 Nm.
Pasul 57
Instalați plăcuțele de frână.
Pasul 58
Instalați arcul de fixare al plăcuțelor de frână.
Pasul 59
Instalați știfturile de ghidare ale plăcuțelor de frână. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Pasul 60
Curățați locul de montare al jantei roții. Folosiți o perie de sârmă.
Pasul 61
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Utilizați lubrifiant ceramic.
Pasul 62
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
Pasul 63
Instalați roata.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare. Mercedes W201
Pasul 64
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 65
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
Pasul 66
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
Înlocuirea: cablu frana de mana – Mercedes W201. Profesioniștii recomandă:
Fără a porni motorul, apăsați de vreo câteva ori pedala de frână până când simțiți o rezistență semnificativă.Verificați nivelul lichidului de frână în rezervorul de expansiune și turnați suplimentar dacă este necesar.
Pasul 67
Strângeți capacul rezervorului cu lichid de frână.
Pasul 68
Închideți capota.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul MERCEDES-BENZ 190 (W201)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru MERCEDES-BENZ 190 (W201)
Vezi mai mult
Diferențele importante dintre sculele auto | Sfaturi utile de la AUTODOC
Insonorizarea cu forțele proprii a automobilului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să-ți lustruiești automobilul | Sfaturi utile de la AUTODOC
Restaurarea DIY a capacului camerei supapelor | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la MERCEDES-BENZ 190