Motive pentru a verifica sistemul de evacuare — Cum să inspectați sistemul de evacuare

Motive pentru a verifica sistemul de evacuare — Cum să inspectați sistemul de evacuare

 7 motive să vă verificați sistemul de evacuare: 
  1. Vuietul ce vine de la motor și își modifică tonul atunci când creșteți turația, pocniturile ce se aud la schimbarea vitezei.
    Acest lucru se întâmplă atunci când este deteriorată toba sau sistemul de evacuare și-a pierdut etanșeitatea.
  2. Miros de gaze de eșapament în interiorul mașinii.
    Acest fenomen este cauzat de uzarea elementelor de etanșare.
  3. Un zăngănit ce vine de la rezonator.
    Acest lucru se datorează deteriorării termice a componentei.
    Un rezonator defect nu poate să absoarbă eficient vibrațiile gazelor de eșapament, împiedicând astfel funcționarea motorului.
  4. Motorul întâmpină dificultăți la pornire, funcționează haotic și pierde din putere. Crește consumul de combustibil.
    Aceste semne sunt cauzate de înfundarea convertorului catalitic, fapt ce împiedică ieșirea corespunzătoare a gazelor de eșapament din camera de ardere.
  5. Urme de umezeală pe rezonator și de scurgeri sub acesta.
    Acumularea de condens în acest element este cauzată de pierderea etanșeității, fenomen provocat de deteriorarea mecanică sau termică.
  6. Un clănțănit ce se aude de sub vehicul.
    Acest lucru înseamnă că s-au defectat elementele de fixare ale tobei, care vine în contact cu dedesubtul mașinii.
  7. Se înfierbântă podeaua în habitaclu.
    Acest lucru se întâmplă dacă se ard scuturile anticăldură.
 Particularități ale verificării sistemului de evacuare 

  • Pentru a inspecta vizual sistemul, folosiți o groapă de verificare sau un elevator auto.
    Urmele de coroziune sau umezeală de pe ele indică faptul că acestea trebuie schimbate.
  • Porniți motorul pentru a verifica dacă toate componentele sistemului sunt fixate cum trebuie.
    Dacă observați ceva slăbit, trebuie să instalați elemente de fixare noi.
  • Cu motorul pornit, inspectați cu grijă conexiunile dintre piesele sistemului de evacuare. Asigurați-vă că gazele de eșapament nu scapă pe la îmbinări.
    Dacă observați piese ce și-au pierdut etanșeitatea, înlocuiți-le elementele de etanșare.
  • Urmăriți temperatura motorului.
    Supraîncălzirea frecventă a motorului după călătorii scurte poate indica defectarea sistemului de evacuare.

Comentați

Your email address will not be published. Required fields are marked *