Diagnosticarea automobilului dumneavoastră în baza culorii fumului de eșapament

Diagnosticarea automobilului dumneavoastră în baza culorii fumului de eșapament

Unul dintre indicii defecțiunii motorului și a sistemelor aferente este fumul provenit din eșapament. Multe probleme pot fi diagnosticate după culoarea și structura sa. În acest articol vă relatăm ce culori ar putea avea fumul de eșapament și căutați motivele pentru apariția acestuia.

De ce automobilul meu scoate fum când îl pornesc?

Dacă fumul de la motor este doar atunci când îl porniți, în special pe timp de îngheț sau vreme uscată, iar acesta dispare după ce motorul s-a încălzit, acest lucru nu indică o defecțiune: într-un fel, condensatul se evaporă din sistemul de evacuare.

De ce iese fum alb din țeava de eșapament?

Dacă fumul din țeava de eșapament nu dispare după ce s-a încălzit grupul motopropulsor și se întâmplă pe vreme uscată și caldă, acest lucru indică faptul că intră apă în motor. De obicei, acest lucru se întâmplă în două moduri: fie atunci când este amestecat cu lichidul de răcire, ceea ce indică pierderea etanșeității garniturii chiulasei sau a sistemului de răcire, sau împreună cu combustibilul dacă este de proastă calitate.

 Cum să scăpați de fumul alb din țeava de eșapament? Efectuați următorii pași: 
  1. Verificați nivelul lichidului de răcire din rezervor. Scăderea bruscă indică faptul pierderii etanșeității sistemului de răcire.
  2. Verificați compartimentul motorului: adesea pot fi detectate scurgeri la joncțiunea dintre blocul motor și chiulasă.
  3. Uitați-vă în rezervorul lichidului de răcire. Prezența uleiului în el este un indiciu indirect al pierderii etanșeității garniturii chiulasei și, împreună cu fumul alb, poate indica faptul că lichidul de răcire intră în camerele de ardere ale motorului.
  4. Verificați bușonul de umplere cu ulei. Nu trebuie să existe nicio spumă albă pe el.
  5. Dacă este detectat cel puțin unul dintre indicii de mai sus, duceți automobilul dumneavoastră la un autoservice pentru a-l diagnostica profesional. Ca parte a reparației, va fi necesară înlocuirea garniturii chiulasei și, eventual, șlefuirea suprafețelor de contact ale blocului motor și ale chiulasei.
  6. Dacă nu există probleme cu sistemul de răcire, încercați să utilizați o altă stație de alimentare
  7. Verificați dacă rezervorul de combustibil este etanș. Dacă este necesar, reparați-l sau înlocuiți-l.
Fum alb din țeava de eșapament

Dacă automobilul meu scoate fum alb, pot continua să-l conduc?

Nu, nu puteți. Nu lăsați niciodată depanarea: lichidul de răcire, atunci când este amestecat cu ulei, îl diluează, ceea ce afectează proprietățile lubrifiante ale acestuia. Aceasta poate duce la distrugerea părților mobile ale motorului. Prin urmare, chiar și pentru a ajunge la vreun autoservice, utilizați un autocamion de tractare.

Uneori iese fum alb de sub capotă. Acesta poate fi indicele încălzirii lichidului de răcire și a supraîncălzirii motorului, precum și a pierderii etanșeității radiatorului sau a racordurilor sale. În acest caz, opriți imediat automobilul și lăsați motorul să se răcească. Apoi inspectați sistemul de răcire pentru scurgeri. Dacă este detectată o scurgere gravă, este interzisă conducerea în continuare.

De ce din automobilul meu iese fum negru?

Fumul negru gros de la țeava de eșapament este indicele amestecului de aer și combustibil extrem de bogat. Acesta poate fi cauzat de un filtru de aer înfundat, din cauza căruia se introduce mai puțin aer în motor, defecțiuni ale pompei de combustibil sau ale regulatorului, ceea ce duce la creșterea presiunii în conducta de combustibil.

 Dacă ați observat o problemă, urmați acești pași: 
  1. Măsurați presiunea sistemului de combustibil cu un manometru
  2. Verificați injectoarele. Pentru a face acest lucru, utilizați un multimetru pentru a măsura rezistența lor și a compara valorile obținute cu cele evaluate. Pentru o diagnosticare mai detaliată, care ar trebui să fie efectuată pe un stand special, duceți automobilul dumneavoastră la un autoservice.
  3. Asigurați-vă că senzorii de oxigen funcționează corect. În primul rând, verificați dacă senzorii sunt conectați în siguranță la terminale. Curățați bornele, dacă este necesar. Demontați piesa și inspectați-o. Prezența depunerilor pe tubul protector al componentei indică necesitatea înlocuirii acestuia.
  4. Porniți aprinderea. Conectați sondele multimetrului la circuitul încălzitorului. Tensiunea trebuie să fie de 12 V.
  5. Conectați sondele la cablul de semnal și la masa de șasiu. Indicațiile multimetrului trebuie să fie de 0,45 V.
  6. Scoateți conectorul de la dispozitiv. Măsurați rezistența între bornele încălzitorului. Indicațiile pot varia în funcție de tipul senzorului, dar nu trebuie să depășească 2-10 ohmi.
  7. Instalați senzorul nou în locul celui defect.
  8. Dacă aveți un automobil diesel, începeți modul de regenerare a filtrului de particule diesel.
  9. În vehiculele diesel, fumul negru gros poate fi cauzat de un filtru de particule înfundat.
Din automobilul meu iese fum negru

Pot continua să conduc dacă iese fum negru din țeava de eșapament?

Dacă din automobilul dumneavoastră iese fum negru, ar trebui să rezolvați problema cât mai curând posibil. De fapt, amestecul de aer și combustibil extrem de bogat arde mai lent decât de obicei, ceea ce duce la supraîncălzirea locală a elementelor motorului. În plus, unele părți ale combustibilului ard în toba de eșapament, ceea ce prezintă un risc de bătaie a motorului și de distrugere a catalizatorului. Bujiile se defectează mai devreme decât de obicei. Cu timpul, elementele sistemului de eșapament se pot arde. Uneori motorul se blochează.

De ce iese fum albastru din țeava de eșapament?

Dacă este fum albastru din țeava de eșapament, acest lucru indică faptul că uleiul ajunge în camerele de ardere. Acest lucru este cauzat de obicei de uzura pieselor grupului piston-cilindru, lipirea inelelor pistonului, distrugerea garniturilor tijei supapei și utilizarea uleiului de vâscozitate necorespunzătoare.

  Iată ce trebuie să faceți: 
  1. Asigurați-vă că uleiul corect este utilizat în sistemul dumneavoastră de lubrificare. Dacă nu este cazul, schimbați-l, spălând sistemul.
  2. Măsurați compresia în cilindrii motorului. Dacă aceasta este insuficientă, atunci etanșeitatea camerelor de ardere se pierde. Va fi necesară o diagnosticare mai minuțioasă.
  3. Duceți automobilul dumneavoastră la autoservice: situația în care din automobil iese fum albastru este adesea semnul unei reparații iminente a motorului. Este imposibil să o efectuați fără ajutorul specialiștilor.
Fum albastru din țeava de eșapament

Ce se întâmplă dacă continui să conduc când iese fum albastru din motor?

Fumul albastru în sine este un indiciu al defecțiunilor existente. Dar dacă amânați remedierea problemei, situația se va agrava doar. De exemplu, schimbând în timp util garniturile tijei supapei și inelele pistonului, puteți evita probleme mari. Dar dacă rețineți înlocuirea lor, pistoanele se pot arde, ceea ce va presupune costuri mult mai mari.

Concluzia

Fumul din țeava de eșapament indică aproape întotdeauna defecțiuni în diferite sisteme ale vehiculului. Nu puteți neglija acest indiciu. La urma urmei, cu cât reparați mai repede defecțiunea, cu atât veți provoca mai puține daune automobilului dumneavoastră.

[Total: 0   Average: 0/5]