Înlocuirea: cap de bara – Citroen C1 1 PM PN. AUTODOC recomandă:
Înlocuiți capetele barei de direcție transversale în pereche.
Procedura de înlocuire este identică pentru capetele din dreapta și cele din stânga a barei de direcție transversale.
Toate lucrările trebuiesc făcute cu motorul oprit.
Înlocuirea: cap de bara – Citroen C1 1 PM PN. Efectuați următorii pași:
Pasul 1
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 2
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 3
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 4
Deșurubați bolțurile roților.
Înlocuirea: cap de bara – Citroen C1 1 PM PN. Sfatul util:
Pentru a evita accidentările, susțineți roata atunci când deșurubați bolțurile.
Pasul 5
Scoateți roata.
Pasul 6
Curățați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 7
Îndepărtați șplintul care fixează suportul capului barei de direcție. Folosiți o rangă. Folosiți o șurubelniță dreaptă. Folosiți clești cu vârful rotund.
Pasul 8
Scoateți splintul. Folosiți o rangă. Folosiți clești.
Pasul 9
Deșurubați piulița de fixare a capătului la fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți un port tarod.
Pasul 10
Măsurați și memorizați locația exactă a articulației sferice pe tija de cuplaj sau numărați rotațiile complete pentru a evita o posibilă nealiniere în timpul montării succesive. Folosiți un șubler cu vernier.
Pasul 11
Slăbiți contrapiulița de cuplare a capului barei de direcție pe tijă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19.
Pasul 12
Deconectați capul barei de direcție de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 13
Deșurubați capul din bara de direcție.
Pasul 14
Curățați locurile de montare ale capului de bară. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 15
Înșurubați un nou cap bară direcție.
Înlocuirea: cap de bara – Citroen C1 1 PM PN. Experții AUTODOC recomandă:
În timpul instalării barei de direcție, amintiți-vă să faceți același număr de rotații sau să mențineți aceeași lungime a firului ca înainte.
Pasul 16
Conectați capul barei de direcție la fuzetă.
Pasul 17
Înșurubați elementul de fixare ce unește capul barei la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 18
Măsurați și memorizați locația exactă a articulației sferice pe tija de cuplaj sau numărați rotațiile complete pentru a evita o posibilă nealiniere în timpul montării succesive. Folosiți un șubler cu vernier.
Pasul 19
Strângeți contrapiulița capului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 47 Nm.
Pasul 20
Măsurați și memorizați locația exactă a articulației sferice pe tija de cuplaj sau numărați rotațiile complete pentru a evita o posibilă nealiniere în timpul montării succesive. Folosiți un șubler cu vernier.
Pasul 21
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 33 Nm.
Pasul 22
Tratați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 23
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 24
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: cap de bara – Citroen C1 1 PM PN. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 25
Montați roata.
Înlocuirea: cap de bara – Citroen C1 1 PM PN. Sfatul util de la AUTODOC:
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 26
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 27
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 100 Nm.
Înlocuirea: cap de bara – Citroen C1 1 PM PN. Profesioniștii recomandă:
Verificați și ajustați, dacă este necesar, unghiul de aliniere a roților.
Pasul 28
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul CITROËN C1 I
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru CITROËN C1 (PM_, PN_)
Vezi mai mult
Testul de comparare a lichidelor de răcire | AUTODOC
Ce nu trebuie să faceți cu transmisia manuală | Sfaturi utile de la AUTODOC
4 motive pentru care se aprinde martorul „VERIFICARE MOTOR” | Sfaturi utile de la AUTODOC
De ce scârțâie frânele? | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la CITROËN C1