Salut.
Mai întâi, opriți motorul din funcțiune și, dacă este posibil, lăsați-l să se răcească.
Puneți sub radiator un recipient cu volum de 7 până la 11 litri.
Pentru a reduce presiunea din sistemul de răcire, rotiște încet capacul rezervorului de expansiune în sens invers acelor de ceasornic. Dacă dopul este scos rapid, antigelul de înaltă presiune poate arde mâinile și fața șoferului.
Există două moduri de a scurge lichidul din calorifer: prin robinetul de scurgere, din rezervorul de jos sau prin deconectarea conductei de jos. Pe gura de scurgere puneți un furtun de cauciuc, care trebuie să conducă la recipientul pentru scurgere.
De asemenea, va trebui să goliți antigelul din blocul de cilindri. Pentru a face acest lucru, trebuie să găsiți dopul de scurgere.
Prin deschiderea completă a dopurilor, vidul din interiorul sistemului hidraulic al radiatorului este eliminat, iar antigelul este scurs prin gravitație în recipient. Starea lichidului de răcire utilizat indică dacă este necesară spălarea. Dacă lichidul nu se elimină, scurgerea poate fi înfundată cu murdărie.
Prin spălarea sistemului de răcire se îndepărtează complet stratul protector al vechiului antigel, acest lucru este necesar atunci când se trece de la un tip de antigel la altul.
După aceasta puneți toate dopurile de scurgere, introduceți antigel nou prin rezervorul de expansiune sau orificiul superior al radiatorului.
Apoi ar trebui să porniți motorul și să-l lăsați să funcționeze timp de 5-10 minute. La purjarea sistemului, aerul iese prin gâtul de umplere. Pe măsură ce lichidul de răcire scade, acesta trebuie completat până se stabilește la nivelul necesar. Nivelul este marcat pe rezervorul de expansiune. Așteptați până când motorul s-a răcit înainte de a umple.
La sfârșitul lucrărilor, verificați dacă nu sunt scurgeri.