Cum să schimbați: arc spiral din față la Fiat Bravo 2 | Ghid de înlocuire
descărcări:
0
Vizualizările:
0
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
FIAT BRAVO II (198) 1.6 D Multijet (198AXM1B),
FIAT BRAVO II (198) 1.6 D Multijet (198AXL1B)
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Cum se înlocuiește arc de suspensie din față FIAT BRAVO 2 (198) [TUTORIAL AUTODOC]
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Arc spirala pentru BRAVO II (198) și alte modele FIAT
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Bravo 2. Experții AUTODOC recomandă:
Ambele arcuri elicoidale ale suspensiei frontale trebuie înlocuite simultan.
Procedura de înlocuire este identică pentru arcul elicoidal stâng și cel drept a suspensiei frontale.
Toate lucrările trebuiesc făcute cu motorul oprit.
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Bravo 2. Utilizați următoarea procedură:
Pasul 1
Deschideți capota motorului.
Pasul 2
Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 3
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 4
Scoateți banda de cauciuc.
Pasul 5
Slăbiți elementul de fixare superior al suportului telescopului amortizor. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19.
Pasul 6
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 7
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 8
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 9
Deșurubați bolțurile roților.
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Bravo 2. Experții AUTODOC recomandă:
Pentru a evita accidentările, susțineți roata atunci când deșurubați bolțurile.
Pasul 10
Scoateți roata.
Pasul 11
Deconectați cablajele și furtunul de frână de la suportul barei de sprijin amortizor. Folosiți o rangă.
Pasul 12.1
Curățați elementele de fixare ce conectează bieleta antiruliu la telescopul amortizorului și pe cele ce conectează telescopul amortizorului la portfuzetă.
Pasul 12.2
Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 13
Slăbiți piulița și îndepărtați bara de stabilizare de pe suportul amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 14
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 15
Deșurubați elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №15. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți un port tarod.
Pasul 16
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 17
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Pasul 18
Deșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie cu clichet.
AUTODOC recomandă:
Fiat Bravo 2 – Pentru evitarea leziunilor, țineți suportul amortizorului atunci când deșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 19
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 20
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Bravo 2. Sfatul util de la AUTODOC:
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 21
Comprimați arcul.
Pasul 22
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 23
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 24
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin.
Pasul 25
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 26
Îndepărtați arcul.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Bravo 2. Verificați cu atenție suportul, burduful de protecție și limitatorul de șoc al amortizorului. Înlocuiți dacă este necesar.
Pasul 27
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 28
Comprimați arcul.
Pasul 29
Instalați suportul superior și rulmentul suportului.
Pasul 30
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Bravo 2. Profesioniștii recomandă:
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 31
Decomprimați arcul.
Pasul 32
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 33
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 34
Înșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Nu îl strângeți.
AUTODOC recomandă:
Fiat Bravo 2 – Pentru evitarea leziunilor, țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 35
Tratați locul de montare al telescopului amortizorului pe portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 36
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 37
Ridicați cricul hidraulic pentru cutii de viteze cu 10-15 cm.
Pasul 38
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 39
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №15. Utilizați o cheie tubulară №17. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №15. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 70 Nm.
Pasul 40
Tratați toate articulațiile bieletei antiruliu. Folosiți spray WD-40.
Pasul 41
Montați bieleta antiruliu transversală.
Pasul 42
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 55 Nm.
Pasul 43
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – Fiat Bravo 2. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 44
Cuplați elementele de fixare ale cablului senzorului ABS la barele de sprijin amortizor. FIxați pe suport furtunul sistemului de frânare.
Pasul 45
Curățați locul de montare al jantei roții. Folosiți o perie de sârmă. Tratați suprafața de contact. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 46
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare. Fiat Bravo 2
Pasul 47
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 48
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 49
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 44 Nm.
Pasul 50
Instalați banda de cauciuc.
Pasul 51
Tratați elementele de fixare ale suportului telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 52
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 53
Închideți capota.
Pasul 54
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul FIAT Bravo II Hatchback (198)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru FIAT BRAVO II (198)
Vezi mai mult
5 scule care simplifică incredibil reparațiile automobilelor | Sfaturile utile de la AUTODOC
3 lucruri pe care trebuie să le cunoști înainte de cumpărarea anvelopelor de vară | AUTODOC
5 greșeli de curățare a habitaclului automobilului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Restaurarea farurilor | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la FIAT BRAVA