Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 3
Scoateți garnitura grilei de protecție a ștergătorului de parbriz.
Pasul 4
Deșurubați elementele de fixare ale grilei ștergătorului de parbriz. Folosiți Torx T30.
Pasul 5
Demontați grila ștergătorului de parbriz.
Pasul 6
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 7
Slăbiți elementul de fixare superior al suportului telescopului amortizor. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 8
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 9
Slăbiți elementul de fixare al butucului roții. Utilizați o cheie tubulară №24. Folosiți un port tarod.
Pasul 10
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 11
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 12
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. VW Touran 1T1 1T2
Pasul 13
Scoateți roata.
Pasul 14
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 15
Deșurubați elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 16
Îndepărtați tija de stabilizare transversală.
Pasul 17
Curățați elementele de fixare ale suportului furtunului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 18
Deșurubați bolțul și scoateți suportul de fixare a furtunului de frână și a cablului ABS. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №11.
Pasul 19
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 20
Deșurubați elementul de fixare inferior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți un bit XZN nr.12. Folosiți un port tarod. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 21
Scoateți șurubul de fixare. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți un bit XZN nr.12.
Pasul 22
Scoateți șurubul de fixare. Utilizați o cheie tubulară №24.
Pasul 23
Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare. Folosiți spray WD-40.
Pasul 24
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 25
Deșurubați elementul de fixare ce conectează rotula suspensiei la brațul de control al suspensiei. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți un port tarod.
Pasul 26
Decuplați articulația sferică de pe braț. Folosiți o rangă.
Asigurați-vă că arborele de antrenare nu este descărcat (când mașina este ridicată).
Pasul 28
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 29
Slăbiți elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o cheie tubulară specială pentru demontarea amortizorului. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 30
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Pasul 31
Deșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Utilizați o cheie tubulară №13.
Pentru a evita accidentările, susțineți telescopul amortizorului în timp ce desfaceți boțurile de fixare.
Pasul 32
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 33
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – VW Touran 1T1 1T2. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 34
Comprimați arcul.
Pasul 35
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 36
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №21. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 37
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin.
Pasul 38
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 39
Îndepărtați arcul.
Pasul 40
Îndepărtați capacul de praf și bara de protecție a amortizorului.
Înainte de instalare, amortizorul trebuie pompat manual de 3-5 ori.
Pasul 42
Instalați noul amortizor pe presa hidraulică pentru arcuri.
Pasul 43
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 44
Comprimați arcul.
Pasul 45
Instalați scutul de protecție contra prafului și limitatorul de săgeată dinamică pe noul amortizor.
Pasul 46
Instalați suportul superior și rulmentul suportului.
Pasul 47
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 48
Decomprimați arcul.
Pasul 49
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 50
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 51
Înșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Nu îl strângeți.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare. VW Touran 1T1 1T2
Pasul 52
Curățați locurile de montare ale telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 53
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 54
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 55
Înșurubați elementele de fixare ce unesc ansamblu amortizor la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți un bit XZN nr.12. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 56
Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Coborâți cricul hidraulic pentru cutia de viteze lent, fără zdruncinături, pentru a evita deteriorarea ansamblurilor și mecanismelor.
Pasul 58
Montați arborele de transmisie în interiorul butucului roții.
Pasul 59
Atașați rotula suspensiei la brațul de control.
Pasul 60
Strângeți elementele de fixare ale articulației sferice. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Pasul 61
Proptiți brațul. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 62
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 70 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 63
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Tratați toate articulațiile brațului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 64
Montați bieleta antiruliu transversală.
Pasul 65
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Pasul 66
Tratați toate articulațiile bieletei antiruliu. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 67
Îndepărtați suportul de sub braț.
AUTODOC recomandă:
VW Touran 1T1 1T2 – Nu coborâți brusc cricul de transmisie pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor automobilului.
Pasul 68
Instalați și strângeți bolțul arborelui de transmisie. Utilizați o cheie tubulară №24.
Pasul 69
Instalați suportul de fixare a furtunului de frână și cablul ABS. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №11.
Pasul 70
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 71
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – VW Touran 1T1 1T2. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 72
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. VW Touran 1T1 1T2
Pasul 73
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 74
Coborâți autovehiculul.
Pasul 75
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 15 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 76
Tratați elementele de fixare ale suportului telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 77
Instalați grila ștergătorului de parbriz.
Pasul 78
Înșurubați elementele de fixare ale grilei ștergătorului de parbriz. Folosiți Torx T30.
Pasul 79
Instalați garnitura grilei de protecție.
Pasul 80
Strângeți șuruburile roții, în mod încrucișat. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 81
Strângeți bolțul ce conectează arborele de transmisie la butucul roții. Utilizați o cheie tubulară №24. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 200 Nm.+180°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 82
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
Pasul 83
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 84
Închideți capota.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul VW Touran I (1T1, 1T2)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru VW TOURAN (1T1, 1T2)
Vezi mai mult
Restaurarea farurilor | Sfaturi utile de la AUTODOC
TOP 4 produse de curățare a caroseriei automobilului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să-ți lustruiești automobilul | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să îndepărtezi rugina | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la VW TOURAN