Instalați clemele capacului ștergătorului. Folosiți un clește pentru extras cleme.
Pasul 8
Scoateți capacele de protecție ale brațelor ștergătoarelor.
Pasul 9
Desprindeți furtunul duzei spălătorului de parbriz.
Pasul 10
Deșurubați elementele de fixare ale panoului de legătură al ștergătorului de parbriz. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 11
Decuplați conectorul ștergătorului de parbriz.
Pasul 12
Scoateți panoul asamblat cu legătura ștergătorului de parbriz.
Pasul 13
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 14
Slăbiți elementul de fixare superior al suportului telescopului amortizor. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 15
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 16
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 17
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 18
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Citroen C1 1 PM PN
Pasul 19
Scoateți roata.
Pasul 20
Curățați elementul de fixare al arborelui de acționare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 21
Desfaceți elementul de fixare al arborelui de transmisie. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 22
Slăbiți elementul de fixare al arborelui de transmisie. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți un port tarod.
Pasul 23
Scoateți piulița de fixare. Utilizați o cheie tubulară №30.
Pasul 24
Tratați dinții de ghidare ai articulației homocinetice a arborelui de transmisie. Folosiți spray WD-40.
Pasul 25
Deconectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 26
Curățați elementul de fixare al suportului ce unește furtunul de frână la telescopul amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 27
Deșurubați suportul de fixare al furtunului de frână de pe bara de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №14. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 28
Scoateți splintul. Folosiți clești cu vârful rotund.
Pasul 29
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Pasul 30
Deșurubați suportul care fixează articulația sferică pe fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19.
Pasul 31
Decuplați brațul inferior de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 32
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 33
Deșurubați elementul de fixare ce unește bara stabilizatoare cu brațul de suspensie. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №12. Utilizați o cheie tubulară №12. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 34
Decuplați brațul inferior de la fuzetă.
Pasul 35
Scoateți arborele de antrenare. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Citroen C1 1 PM PN. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Asigurați-vă că arborele de antrenare nu este descărcat (când mașina este ridicată).
Pasul 36
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 37
Deșurubați elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 38
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 39
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 40
Slăbiți elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 41
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Pasul 42
Deșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor.
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 45
Comprimați arcul.
Pasul 46
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 47
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 48
Îndepărtați bara de sprijin amortizor, scutul de protecție împotriva prafului și tamponul.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Citroen C1 1 PM PN. Verificați cu atenție suportul, burduful de protecție și limitatorul de șoc al amortizorului. Înlocuiți dacă este necesar.
Pasul 49
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 50
Îndepărtați arcul.
Pasul 51
Demontați vechiul amortizor de la presa hidraulică pentru arcuri.
Înainte de instalare, amortizorul trebuie pompat manual de 3-5 ori.
Pasul 52
Instalați noul amortizor pe presa hidraulică pentru arcuri.
Pasul 53
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 54
Comprimați arcul.
Pasul 55
Instalați suportul, burduful de protecție și tamponul de protecție pe amortizor.
Pasul 56
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie tubulară №17. Utilizați o cheie cu lanț. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 33 Nm.
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 57
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 58
Decomprimați arcul.
Pasul 59
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 60
Curățați locurile de montare ale telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 61
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 62
Înșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Nu îl strângeți.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare. Citroen C1 1 PM PN
Pasul 63
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 64
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 65
Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 66
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Citroen C1 1 PM PN. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 67
Montați arborele de transmisie în interiorul butucului roții.
Pasul 68
Conectați brațul inferior la fuzetă.
Pasul 69
Strângeți elementele de fixare ale articulației sferice. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 98 Nm.
Pasul 70
Instalați splintul. Folosiți clești cu vârful rotund.
Pasul 71
Înșurubați elementul de fixare ce unește bara stabilizatoare de brațul de control. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №12. Utilizați o cheie tubulară №12. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 72
Proptiți brațul. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 73
Strângeți elementul de fixare ce unește bara stabilizatoare cu brațul suspensiei. Utilizați o cheie tubulară №12. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 18 Nm.
Pasul 74
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 48 Nm.
Pasul 75
Îndepărtați suportul de sub braț.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Citroen C1 1 PM PN. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Coborâți cricul hidraulic pentru cutia de viteze lent, fără zdruncinături, pentru a evita deteriorarea ansamblurilor și mecanismelor.
Pasul 76
Înșurubați suportul de fixare al furtunului de frână pe bara de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №14. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 77
Conectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 78
Instalați piulița de fixare.
Pasul 79
Strângeți piulița arborelui de antrenare. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 216 Nm.
Pasul 80
Presați înăuntru elementul de fixare al arborelui de transmisie. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 81
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 82
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 83
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – Citroen C1 1 PM PN. Sfatul util de la AUTODOC:
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Pasul 84
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare. Citroen C1 1 PM PN
Pasul 85
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 86
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 100 Nm.
Pasul 87
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 33 Nm.
Pasul 88
Tratați elementele de fixare ale suportului telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 89
Instalați panoul asamblat cu legătura ștergătorului de parbriz.
Pasul 90
Înșurubați elementele de fixare ale panoului de legătură al ștergătorului de parbriz. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 91
Atașați conectorul ștergătorului de parbriz.
Pasul 92
Instalați capacele de protecție a brațelor ștergătoarelor.
Aveți grijă să nu încurcați brațele ștergătoarele de parbriz, pe cel al șoferului cu cel al pasagerului.
Pasul 96
Strângeți elementele de fixare ale brațelor ștergătoarelor. Utilizați o cheie tubulară №12. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 18 Nm.
Pasul 97
Instalați dopurile de mascare piulițe ale brațelor ștergătorului de parbriz.
Pasul 98
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 99
Închideți capota.
Pasul 100
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul CITROËN C1 I
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru CITROËN C1 (PM_, PN_)
Vezi mai mult
Top 5 sfaturi pentru prevenția ruginii pe automobil | Sfaturi utile de la AUTODOC
Restaurarea DIY a capacului camerei supapelor | Sfaturi utile de la AUTODOC
Ce trebuie să faci dacă este aprins (TPMS) | Sfaturi utile de la AUTODOC
TOP 6 trucuri de viață cu WD-40 | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la CITROËN C1