Cum să schimbați: ansamblu telescop arc din față la BMW E82 | Ghid de înlocuire
descărcări:
0
Vizualizările:
17
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
BMW 1 Coupe (E82) 118 d,
BMW 1 Coupe (E82) 135 i,
BMW 1 Coupe (E82) 120 d,
BMW 1 Coupe (E82) 123 d,
BMW 1 Coupe (E82) 120 d,
BMW 1 Coupe (E82) 120 i,
BMW 1 Coupe (E82) 118 d
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Cum se înlocuiește telescopul amortizorului față BMW Seria 1 E82 [TUTORIAL AUTODOC]
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Amortizor pentru 1 Coupe (E82) și alte modele BMW
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – BMW E82. Profesioniștii recomandă:
Ambele telescoape ale amortizoarelor suspensiei frontale trebuie înlocuite simultan.
Procedura de înlocuire este identică pentru telescopul de amortizor stânga și cel de dreapta a suspensiei frontale.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - BMW E82 - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Deschideți capota motorului.
Pasul 2
Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 3
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 4
Slăbiți elementul de fixare superior al suportului telescopului amortizor. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №13.
Pasul 5
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 6
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 7
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 8
Deșurubați bolțurile roților.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – BMW E82. AUTODOC recomandă:
Pentru a evita accidentările, susțineți roata atunci când deșurubați bolțurile.
Pasul 9
Scoateți roata.
Pasul 10
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 11
Deșurubați elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №15. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 12
Îndepărtați tija de stabilizare transversală.
Pasul 13
Deconectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 14
Desprindeți conectorul senzorului ABS.
Pasul 15
Desfaceți plăcuțele de frână. Folosiți o rangă.
Pasul 16
Curățați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 17
Deșurubați fixarea suportului etrierului. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți un port tarod.
Pasul 18
Demontați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
AUTODOC recomandă:
Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.
Pasul 19
Curățați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 20
Deșurubați piulița de fixare a capătului la fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 21
Deconectați capul barei de direcție de la fuzetă.
Pasul 22
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 23
Deșurubați elementul de fixare din spate, ce conectează brațul de control la subcadru. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 24
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 25
Deșurubați elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 26
Deșurubați elementul de fixare anterior al brațului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 27
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 28
Scoateți brațele de control. Folosiți o rangă.
Pasul 29
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 30
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 31
Slăbiți elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o cheie tubulară specială pentru demontarea amortizorului. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 32
Lăsați în jos cricul suport hidraulic cu aproximativ 10-15 cm.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – BMW E82. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 33
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Pasul 34
Deșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – BMW E82. Sfatul util:
Pentru a evita accidentările, susțineți telescopul amortizorului în timp ce desfaceți boțurile de fixare.
Pasul 35
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 36
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – BMW E82. Sfatul util de la AUTODOC:
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 37
Comprimați arcul.
Pasul 38
Scoateți capacul suportului telescopului amortizorului. Folosiți o rangă.
Pasul 39
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 40
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 41
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin.
Pasul 42
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 43
Îndepărtați arcul.
Pasul 44
Îndepărtați capacul de praf și bara de protecție a amortizorului.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – BMW E82. Verificați cu atenție suportul, burduful de protecție și limitatorul de șoc al amortizorului. Înlocuiți dacă este necesar.
Pasul 45
Demontați vechiul amortizor de la presa hidraulică pentru arcuri.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – BMW E82. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Înainte de instalare, amortizorul trebuie pompat manual de 3-5 ori.
Pasul 46
Instalați noul amortizor pe presa hidraulică pentru arcuri.
Pasul 47
Instalați scutul de protecție contra prafului și limitatorul de săgeată dinamică pe noul amortizor.
Pasul 48
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 49
Comprimați arcul.
Pasul 50
Instalați suportul superior și rulmentul suportului.
Pasul 51
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 64 Nm.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – BMW E82. Sfatul util:
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 52
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Tratați locul de montare al telescopului amortizorului pe portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 57
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 58
Înșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Nu îl strângeți.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare. BMW E82
Pasul 59
Tratați locul de montare al telescopului amortizorului pe portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 60
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 61
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 62
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
BMW E82 – Nu coborâți brusc cricul de transmisie pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor automobilului.
Pasul 63
Curățați locurile de montare și filetul brațului de suspensie. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 64
Instalați brațele de control.
Pasul 65
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 66
Curățați locurile de montare ale capului de bară. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 67
Conectați capul barei de direcție la fuzetă.
Pasul 68
Înșurubați elementul de fixare ce unește capul barei la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 69
Instalați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Pasul 70
Strângeți suportul etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
Pasul 71
Înșurubați elementele de fixare ce unesc ansamblu amortizor la portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 72
Proptiți brațul. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 73
Strângeți elementul de fixare din spate al brațului de control. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 68 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 74
Strângeți elementul de fixare față ce unește brațul de control cu subcadrul. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 68 Nm.+90°
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – BMW E82. Profesioniștii recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 75
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 82 Nm.
Pasul 76
Îndepărtați suportul de sub braț.
AUTODOC recomandă:
Coborâți cricul hidraulic pentru cutia de viteze lent, fără zdruncinături, pentru a evita deteriorarea ansamblurilor și mecanismelor.
Pasul 77
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 165 Nm.
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 78
Atașați conectorul senzorului ABS.
Pasul 79
Conectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 80
Montați bieleta antiruliu transversală.
Pasul 81
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №15. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 58 Nm.
Pasul 82
Tratați toate articulațiile brațului. Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 83
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 84
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – BMW E82. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 85
Montați roata.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – BMW E82. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 86
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 87
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 88
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
Pasul 89
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 34 Nm.
Pasul 90
Tratați elementele de fixare ale suportului telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 91
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 92
Închideți capota.
AUTODOC recomandă:
BMW E82 - Apăsați de mai multe ori pedala de frână cu motorul oprit până când simțiți rezistența apărută.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul BMW 1 Coupe (E82)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru BMW 1 Coupe (E82)
Vezi mai mult
8 obiceiuri proaste de conducere | Sfaturi utile de la AUTODOC
Top 5 sfaturi pentru prevenția ruginii pe automobil | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum și de ce să verifici uleiul | Sfaturi utile de la AUTODOC
TOP 8 erori pe care le comit proprietarii de automobile | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la BMW 1 SERIES