Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.Verificați suportul etrierului de frână, bolțurile de ghidare ale etrierului și burdufurile acestuia. Curățați-le. Înlocuiți-le dacă este nevoie.
Pasul 13
Curățați elementul de fixare ce conectează articulația sferică la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 14.1
Deșurubați suportul care fixează articulația sferică pe fuzetă.
Pasul 14.2
Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19.
Pasul 15
Decuplați brațul inferior de la fuzetă. Folosiți un ciocan.
Pasul 16
Deșurubați elementul de fixare ce conectează arborele de transmisie la butucul roții. Utilizați o cheie tubulară №27.
Pasul 17
Decuplați brațul inferior de la fuzetă. Folosiți o rangă.
Pasul 18
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 19
Scoateți arborele de antrenare.
Pasul 20
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 21.1
Slăbiți piulița și îndepărtați bara de stabilizare de pe suportul amortizorului.
Pasul 21.2
Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Folosiți cheia hexagonală nr. H5. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 22
Coborâți autovehiculul.
Pasul 23
Deschideți capota.
Pasul 24
Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 25
Scoateți garnitura grilei de protecție a ștergătorului de parbriz.
Pasul 26
Ridicați și scoateți grila de protecție.
Pasul 27
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți spray WD-40.
Pasul 28
Deșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
AUTODOC recomandă:
VW Golf 5 – Pentru evitarea leziunilor, țineți suportul amortizorului atunci când deșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 29
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 30
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 31
Comprimați arcul.
Pasul 32
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 33
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 34
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin.
Pasul 35
Curățați locul de montare al suportului telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Înlocuirea: flansa amortizor – VW Golf 5. Sfatul util de la AUTODOC:
Examinați capacul de praf și bara de protecție a amortizorului. Înlocuiți aceste componente în caz de necesitate.
Pasul 36
Instalați un suport al barei de sprijin nou.
Pasul 37
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 38
Decomprimați arcul.
Pasul 39
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 40
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 41
Înșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Nu îl strângeți.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare. VW Golf 5
Pasul 42
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 15 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 43
Instalați și fixați grila de protecție a ștergătoarelor de parbriz.
Pasul 44
Instalați garnitura grilei de protecție.
Pasul 45
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 46
Închideți capota.
Pasul 47
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 48
Montați arborele de transmisie în interiorul butucului roții.
Pasul 49
Conectați brațul inferior la fuzetă.
Pasul 50
Strângeți elementele de fixare ale articulației sferice. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Pasul 51
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 52
Strângeți bolțul ce conectează arborele de transmisie la butucul roții. Utilizați o cheie tubulară №27. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 200 Nm.
Pasul 53
Montați bieleta antiruliu transversală. Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Pasul 54.1
Montați etrierul de frână și fixați-l.
Pasul 54.2
Folosiți cheia hexagonală nr. H7. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 30 Nm.
Conectați cablajele și furtunul de frână la suportul fuzetei.
Pasul 57
Conectați capul barei de direcție la fuzetă.
Pasul 58
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 20 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 59
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 60
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: flansa amortizor – VW Golf 5. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 61
Montați roata.
Înlocuirea: flansa amortizor – VW Golf 5. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 62
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 63
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 64
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul VW Golf V Hatchback (1K1)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru VW Golf V Hatchback (1K1)
Vezi mai mult
5 cauze esențiale ale scârțâiturilor automobilului tău | Sfaturile utile de la AUTODOC
Cum se înlocuiește suspensia la un BMW E30 Turbo | SUPERCAR AUTODOC
TOP 6 trucuri de viață cu WD-40 | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum se înlocuiește prezonul unei roți | Sfaturi utile de la AUTODOC