Cum să schimbați: rulment roata din față la BMW E46 | Ghid de înlocuire
descărcări:
1
Vizualizările:
66
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
BMW 3 Sedan (E46) 316 i,
BMW 3 Sedan (E46) 328 i,
BMW 3 Sedan (E46) 320 d,
BMW 3 Sedan (E46) 323 i,
BMW 3 Sedan (E46) 320 i,
BMW 3 Sedan (E46) 330 d,
BMW 3 Sedan (E46) 330 i,
BMW 3 Sedan (E46) 320 i,
BMW 3 Sedan (E46) 325 i,
BMW 3 Sedan (E46) 316 i,
BMW 3 Sedan (E46) 318 i,
BMW 3 Sedan (E46) 320 d,
BMW 3 Sedan (E46) 318 d,
BMW 3 Sedan (E46) 316 i,
BMW 3 Sedan (E46) 330 d,
BMW 3 Sedan (E46) 318 d,
BMW 3 Sedan (E46) 316 i,
BMW 3 Sedan (E46) 320 d,
BMW 3 Sedan (E46) 330 i,
BMW 3 Sedan (E46) 318 i,
BMW 3 Sedan (E46) 325 i,
BMW 3 Sedan (E46) 328 i,
BMW 3 Sedan (E46) 320 i,
BMW 3 Sedan (E46) 323 i,
BMW 3 Sedan (E46) 325 i
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Cum se inlocuiesc rulmentul butucului roții din față pe BMW 3 E46 TUTORIAL | AUTODOC
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Rulment roata pentru 3 Sedan (E46) și alte modele BMW
Înlocuirea: rulment roata – BMW E46. Profesioniștii recomandă:
Nu reutilizați blocul rulmentului îndepărtat de pe automobilul dvs AUDI A4 B6.
Procedura de înlocuire a rulmenților butucului este identică pentru roata strângă și dreaptă a aceleiași axe.
Atenție! Opriți motorul înainte de a începe orice lucrare - BMW E46.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 2
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 3
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 4
Deșurubați bolțurile roților.
Înlocuirea: rulment roata – BMW E46. AUTODOC recomandă:
Pentru a evita accidentările, susțineți roata atunci când deșurubați bolțurile.
Pasul 5
Scoateți roata.
Pasul 6
Desfaceți arcul de fixare al etrierului de frână. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 7
Scoateți siguranțele manșoanelor ghidajelor etrierului. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 8
Curățați elementele de fixare ale etrierului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 9
Deșurubați fixarea etrierului de frână. Folosiți cheia hexagonală nr. H7. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 10
Desfaceți plăcuțele de frână. Folosiți o rangă.
Pasul 11
Scoateți etrierul de frână.
Înlocuirea: rulment roata – BMW E46. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.Verificați suportul etrierului de frână, bolțurile de ghidare ale etrierului și burdufurile acestuia. Curățați-le. Înlocuiți-le dacă este nevoie.
Pasul 12
Scoateți plăcuțele de frână.
Pasul 13
Curățați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 14
Deșurubați fixarea suportului etrierului. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 15
Îndepărtați suportul etrierului.
Pasul 16
Curățați elementele de fixare ale discului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 17
Deșurubați fixarea discului de frână. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 18
Scoateți discul de frână.
Pasul 19
Scoateți capacul de protecție al rulmentului butucului. Folosiți o șurubelniță dreaptă. Folosiți un ciocan.
Rețineți!
Unele mașini nu sunt echipate cu capace pentru butuc.
Pasul 20
Desfaceți piulița de fixare a butucului de roată. Folosiți o șurubelniță dreaptă. Folosiți un ciocan.
Pasul 21
Curățați elementele de fixare ale rulmentului butucului de roată. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 22
Deșurubați suportul de fixare al rulmentului butucului roții. Utilizați o cheie tubulară №46. Folosiți un port tarod.
Pasul 23
Îndepărtați butucul și rulmentul în întregime, deoarece acestea formează un bloc care nu pot fi separat.
Pasul 24
Curățați locul de montare al rulmentului butucului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 25
Instalați noul butuc al roții împreună cu rulmentul respectiv. Folosiți un ciocan.
Pasul 26
Strângeți elementul de fixare al rulmentului butucului de roată. Utilizați o cheie tubulară №46. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 290 Nm.
Pasul 27
Strângeți la loc piulița de fixare a butucului de roată. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Pasul 28
Instalați capacul de protecție al rulmentului butucului. Folosiți un ciocan.
Pasul 29
Tratați butucul în zona în care intră în contact cu discul de frână. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 30
Montați discul de frână.
Pasul 31
Strângeți fixarea discului de frână. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 9 Nm.
Pasul 32
Curățați suportul etrierului de murdărie și praf. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: rulment roata – BMW E46. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 33
Instalați suportul etrierului de frână.
Pasul 34
Strângeți suportul etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
Pasul 35
Instalați plăcuțele de frână.
Pasul 36
Montați etrierul de frână și fixați-l. Folosiți cheia hexagonală nr. H7. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 30 Nm.
Montați arcul de fixare a etrierului de frână. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 39
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 40
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 41
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
Înlocuirea: rulment roata – BMW E46. Sfatul util de la AUTODOC:
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Pasul 42
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. BMW E46
Pasul 43
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 44
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 45
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul BMW 3 Sedan (E46)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru BMW 3 Sedan (E46)
Vezi mai mult
Lucruri pe care nu trebuie să le faceți niciodată cu o cutie de viteze automată | AUTODOC
Ce nu trebuie să faceți cu transmisia manuală | Sfaturi utile de la AUTODOC
5 scule care simplifică incredibil reparațiile automobilelor | Sfaturile utile de la AUTODOC
8 obiceiuri proaste de conducere | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la BMW 3 SERIES