Înlocuirea: brațul inferior din față – Citroen C1 1 PM PN. AUTODOC recomandă:
Procedura de înlocuire este identică pentru brațul de control inferior stâng și drept.
Toate lucrările trebuiesc făcute cu motorul oprit.
Înlocuirea: brațul inferior din față – Citroen C1 1 PM PN. Utilizați următoarea procedură:
Pasul 1
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 2
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 3
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 4
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Citroen C1 1 PM PN
Pasul 5
Scoateți roata.
Pasul 6
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 7
Deșurubați elementul de fixare ce unește bara stabilizatoare cu brațul de suspensie. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №12. Utilizați o cheie tubulară №12. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 8
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Înlocuirea: brațul inferior din față – Citroen C1 1 PM PN. Experții AUTODOC recomandă:
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.Purtați ochelari de protecție.
Pasul 9
Scoateți splintul. Folosiți clești cu vârful rotund.
Pasul 10
Deșurubați suportul care fixează articulația sferică pe fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17.
Pasul 11
Deșurubați elementul de fixare anterior al brațului. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți un port tarod.
Pasul 12
Deșurubați elementul de fixare din spate, ce conectează brațul de control la subcadru. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți un port tarod.
Pasul 13
Scoateți elementul de fixare spate al brațului de control. Utilizați o cheie tubulară №17.
Pasul 14
Scoateți elementul de fixare față al brațului de control. Utilizați o cheie tubulară №17.
Pasul 15
Decuplați brațul inferior de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 16
Îndepărtați brațul. Folosiți o rangă.
Pasul 17
Curățați locurile de montare și filetul brațului de suspensie. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 18
Instalați un nou braț.
Înlocuirea: brațul inferior din față – Citroen C1 1 PM PN. Profesioniștii recomandă:
În timpul montajului folosiți numai șuruburi și piulițe noi.Nu deteriorați husa suportului sferic.
Pasul 19
Instalați elementele de fixare ale brațului de control.
Pasul 20
Conectați brațul inferior la fuzetă.
Pasul 21
Proptiți brațul. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 22
Strângeți elementul de fixare față ce unește brațul de control cu subcadrul. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
Pasul 23
Strângeți elementul de fixare din spate al brațului de control. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
Pasul 24
Strângeți elementele de fixare ale articulației sferice. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 98 Nm.
Pasul 25
Îndepărtați suportul de sub braț.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: brațul inferior din față – Citroen C1 1 PM PN. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 26
Înșurubați elementul de fixare ce unește bara stabilizatoare de brațul de control. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №12. Utilizați o cheie tubulară №12. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 27
Strângeți elementul de fixare ce unește bara stabilizatoare cu brațul suspensiei. Utilizați o cheie tubulară №12. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 18 Nm.
Pasul 28
Tratați toate articulațiile brațului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 29
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 30
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
Înlocuirea: brațul inferior din față – Citroen C1 1 PM PN. Sfatul util de la AUTODOC:
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Pasul 31
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare. Citroen C1 1 PM PN
Pasul 32
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 33
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 100 Nm.
Pasul 34
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul CITROËN C1 I
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru CITROËN C1 (PM_, PN_)
Vezi mai mult
Diferențele importante dintre sculele auto | Sfaturi utile de la AUTODOC
Top 5 greșeli la procurarea pieselor auto
Cele mai frecvente 5 erori de reparație a frânei | Sfaturi utile de la AUTODOC
Ce trebuie să verificați, atunci când procurați un automobil second hand | Sfaturi de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la CITROËN C1