Cum să schimbați: arc spiral din față la VW Touran 1T1 1T2 | Ghid de înlocuire
descărcări:
1
Vizualizările:
11
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
VW TOURAN (1T1, 1T2) 2.0 TDI 16V,
VW TOURAN (1T1, 1T2) 2.0 TDI,
VW TOURAN (1T1, 1T2) 1.4 TSI
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Cum se înlocuiește arc de suspensie din față pe VW TOURAN 1 (1T1, 1T2) [TUTORIAL AUTODOC]
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Arc spirala pentru TOURAN (1T1, 1T2) și alte modele VW
Ambele arcuri elicoidale ale suspensiei frontale trebuie înlocuite simultan.
Procedura de înlocuire este identică pentru arcul elicoidal stâng și cel drept a suspensiei frontale.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - VW Touran 1T1 1T2 - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Deschideți capota motorului.
Pasul 2
Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 3
Scoateți garnitura grilei de protecție a ștergătorului de parbriz.
Pasul 4
Deșurubați elementele de fixare ale grilei ștergătorului de parbriz. Folosiți Torx T30.
Pasul 5
Demontați grila ștergătorului de parbriz.
Pasul 6
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 7
Slăbiți elementul de fixare superior al suportului telescopului amortizor. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 8
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 9
Slăbiți elementul de fixare al butucului roții. Utilizați o cheie tubulară №24. Folosiți un port tarod.
Pasul 10
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 11
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 12
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. VW Touran 1T1 1T2
Pasul 13
Scoateți roata.
Pasul 14
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 15
Deșurubați elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 16
Curățați elementele de fixare ale suportului furtunului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 17
Deșurubați bolțul și scoateți suportul de fixare a furtunului de frână și a cablului ABS. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №11.
Pasul 18
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 19
Deșurubați elementul de fixare inferior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți un bit XZN nr.12. Folosiți un port tarod. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 20
Îndepărtați tija de stabilizare transversală.
Pasul 21
Scoateți șurubul de fixare. Utilizați o cheie tubulară №24.
Pasul 22
Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare. Folosiți spray WD-40.
Pasul 23
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 24
Deșurubați elementul de fixare ce conectează rotula suspensiei la brațul de control al suspensiei. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți un port tarod.
Pasul 25
Decuplați articulația sferică de pe braț. Folosiți o rangă.
Pasul 26
Demontați arborele conducător din butucul roții.
Înlocuirea: arc spiral – VW Touran 1T1 1T2. Sfatul util de la AUTODOC:
Asigurați-vă că arborele de antrenare nu este descărcat (când mașina este ridicată).
Pasul 27
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 28
Slăbiți elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o cheie tubulară specială pentru demontarea amortizorului. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 29
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Pasul 30
Deșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Utilizați o cheie tubulară №13.
AUTODOC recomandă:
VW Touran 1T1 1T2 – Pentru evitarea leziunilor, țineți suportul amortizorului atunci când deșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 31
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 32
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 33
Comprimați arcul.
Pasul 34
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 35
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №21. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 36
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin.
Pasul 37
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 38
Îndepărtați arcul.
Pasul 39
Îndepărtați capacul de praf și bara de protecție a amortizorului.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – VW Touran 1T1 1T2. Verificați cu atenție suportul, burduful de protecție și limitatorul de șoc al amortizorului. Înlocuiți dacă este necesar.
Pasul 40
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 41
Comprimați arcul.
Pasul 42
Instalați scutul de protecție contra prafului și limitatorul de săgeată dinamică pe noul amortizor.
Pasul 43
Instalați suportul superior și rulmentul suportului.
Pasul 44
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 45
Decomprimați arcul.
Pasul 46
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 47
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 48
Înșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Nu îl strângeți.
AUTODOC recomandă:
VW Touran 1T1 1T2 – Pentru evitarea leziunilor, țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 49
Curățați locurile de montare ale telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 50
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 51
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 52
Înșurubați elementele de fixare ce unesc ansamblu amortizor la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți un bit XZN nr.12. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 53
Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 54
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
VW Touran 1T1 1T2 – Nu coborâți brusc cricul de transmisie pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor automobilului.
Pasul 55
Montați arborele de transmisie în interiorul butucului roții.
Pasul 56
Atașați rotula suspensiei la brațul de control.
Pasul 57
Strângeți elementele de fixare ale articulației sferice. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Pasul 58
Proptiți brațul. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 59
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 70 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 60
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Tratați toate articulațiile brațului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 61
Montați bieleta antiruliu transversală.
Pasul 62
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Pasul 63
Tratați toate articulațiile bieletei antiruliu. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 64
Îndepărtați suportul de sub braț.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – VW Touran 1T1 1T2. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 65
Instalați și strângeți bolțul arborelui de transmisie. Utilizați o cheie tubulară №24.
Pasul 66
Instalați suportul de fixare a furtunului de frână și cablul ABS. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №11.
Pasul 67
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 68
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – VW Touran 1T1 1T2. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 69
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. VW Touran 1T1 1T2
Pasul 70
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 71
Coborâți autovehiculul.
Pasul 72
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 15 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 73
Tratați elementele de fixare ale suportului telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 74
Instalați grila ștergătorului de parbriz.
Pasul 75
Înșurubați elementele de fixare ale grilei ștergătorului de parbriz. Folosiți Torx T30.
Pasul 76
Instalați garnitura grilei de protecție.
Pasul 77
Strângeți șuruburile roții, în mod încrucișat. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 78
Strângeți bolțul ce conectează arborele de transmisie la butucul roții. Utilizați o cheie tubulară №24. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 200 Nm.+180°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 79
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
Pasul 80
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 81
Închideți capota.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul VW Touran I (1T1, 1T2)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru VW TOURAN (1T1, 1T2)
Vezi mai mult
Testul de comparare a lichidelor de răcire | AUTODOC
Înlocuirea ventilatorului de răcire a motorului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Testul de comparare a lichidelor de răcire | AUTODOC
Reparația de sine stătătoare a demarorului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la VW TOURAN