Cum să schimbați: arc spiral din față la BMW E39 | Ghid de înlocuire
descărcări:
0
Vizualizările:
3
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
BMW 5 Sedan (E39) 525 tds,
BMW 5 Sedan (E39) 523 i,
BMW 5 Sedan (E39) 528 i,
BMW 5 Sedan (E39) 525 td,
BMW 5 Sedan (E39) 520 d,
BMW 5 Sedan (E39) 520 i,
BMW 5 Sedan (E39) 525 i,
BMW 5 Sedan (E39) 530 i
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Cum se înlocuiește arc de suspensie din față pe BMW 520i (E39) [TUTORIAL AUTODOC]
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Arc spirala pentru 5 Sedan (E39) și alte modele BMW
Înlocuirea: arc spiral – BMW E39. Sfatul util de la AUTODOC:
Ambele arcuri elicoidale ale suspensiei frontale trebuie înlocuite simultan.
Procedura de înlocuire este identică pentru arcul elicoidal stâng și cel drept a suspensiei frontale.
Toate lucrările trebuiesc făcute cu motorul oprit.
Înlocuirea: arc spiral – BMW E39. Utilizați următoarea procedură:
Pasul 1
Deschideți capota motorului.
Pasul 2
Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 3
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 4
Scoateți capacul suportului telescopului amortizorului. Folosiți o rangă.
Pasul 5
Slăbiți elementul de fixare superior al suportului telescopului amortizor. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №13.
Pasul 6
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 7
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 8
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 9
Deșurubați bolțurile roților.
Înlocuirea: arc spiral – BMW E39. AUTODOC recomandă:
Pentru a evita accidentările, susțineți roata atunci când deșurubați bolțurile.
Pasul 10
Scoateți roata.
Pasul 11
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 12
Curățați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 13
Desfaceți plăcuțele de frână. Folosiți o rangă.
Pasul 14
Deșurubați fixarea suportului etrierului. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți un port tarod.
Pasul 15
Demontați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia. Folosiți o rangă.
Înlocuirea: arc spiral – BMW E39. Profesioniștii recomandă:
Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.
Pasul 16
Deșurubați elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 17
Deșurubați elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 18
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 19
Curățați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 20
Deșurubați piulița de fixare a capătului la fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18.
Pasul 21
Deconectați capul barei de direcție de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 22
Proptiți brațul. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 23
Deconectați capul barei de direcție de la fuzetă.
Pasul 24
Îndepărtați suportul de sub braț.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – BMW E39. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 25
Deconectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 26
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 27
Scoateți protecția brațului de control.
Pasul 28
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 29
Deșurubați elementul de fixare anterior al brațului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 30
Scoateți elementul de fixare față al brațului de control.
Pasul 31
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 32
Deșurubați elementul de fixare din spate, ce conectează brațul de control la subcadru. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 33
Scoateți elementul de fixare spate al brațului de control.
Pasul 34
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 35
Slăbiți elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o cheie tubulară specială pentru demontarea amortizorului.
Pasul 36
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
BMW E39 – Nu coborâți brusc cricul de transmisie pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor automobilului.
Pasul 37
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Pasul 38
Deșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor.
Înlocuirea: arc spiral – BMW E39. Sfatul util de la AUTODOC:
Pentru a evita accidentările, susțineți telescopul amortizorului în timp ce desfaceți boțurile de fixare.
Pasul 39
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 40
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Înlocuirea: arc spiral – BMW E39. Experții AUTODOC recomandă:
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 41
Comprimați arcul.
Pasul 42
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Utilizați o cheie tubulară №22. Folosiți cheia hexagonală nr. H7. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 43
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin.
Pasul 44
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 45
Îndepărtați arcul.
Pasul 46
Îndepărtați capacul de praf și bara de protecție a amortizorului.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – BMW E39. Verificați cu atenție suportul, burduful de protecție și limitatorul de șoc al amortizorului. Înlocuiți dacă este necesar.
Pasul 47
Instalați scutul de protecție împotriva prafului și tamponul pe noul amortizor.
Pasul 48
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 49
Comprimați arcul.
Pasul 50
Instalați suportul superior și rulmentul suportului.
Pasul 51
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №22. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 64 Nm.
Înlocuirea: arc spiral – BMW E39. Sfatul util:
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 52
Decomprimați arcul.
Pasul 53
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 54
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 55
Înșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Nu îl strângeți.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare. BMW E39
Pasul 56
Tratați locul de montare al telescopului amortizorului pe portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 57
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 58
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 59
Curățați locurile de montare și filetul brațului de suspensie. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 60
Instalați elementul de fixare frontal al brațului.
Pasul 61
Curățați locurile de montare și filetul brațului de suspensie. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 62
Instalați elementul de fixare spate a brațului suspensiei.
Pasul 63
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
Înlocuirea: arc spiral – BMW E39. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Coborâți cricul hidraulic pentru cutia de viteze lent, fără zdruncinături, pentru a evita deteriorarea ansamblurilor și mecanismelor.
Pasul 64
Curățați locurile de montare ale capului de bară. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 65
Proptiți brațul. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 66
Conectați capul barei de direcție la fuzetă.
Pasul 67
Înșurubați elementul de fixare ce unește capul barei la portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18.
Pasul 68
Instalați amortizorul ghidându-vă după gaura centrală.
Pasul 69
Curățați locurile de montare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 70
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 71
Înșurubați elementele de fixare ce unesc ansamblu amortizor la portfuzetă.
Pasul 72
Ridicați cricul hidraulic pentru cutii de viteze cu 10-15 cm.
Pasul 73
Înșurubați elementul de fixare din spate, care unește brațul de control la subcadru. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 74
Înșurubați elementul de fixare anterior al brațului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 75
Strângeți elementul de fixare față ce unește brațul de control cu subcadrul. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
Pasul 76
Strângeți elementul de fixare spate al brațului cu subcadrul caroseriei. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
Pasul 77
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 81 Nm.
Pasul 78
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 65 Nm.
Pasul 79
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 65 Nm.
Pasul 80
Îndepărtați suportul de sub braț.
AUTODOC recomandă:
BMW E39 – Nu coborâți brusc cricul de transmisie pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor automobilului.
Pasul 81
Conectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 82
Curățați locurile de montare ale etrierului de frână și suportul acestuia. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – BMW E39. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 83
Instalați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Pasul 84
Strângeți suportul etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
Pasul 85
Instalați protecția brațului de control.
Pasul 86
Tratați toate articulațiile brațului. Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 87
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 88
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
Înlocuirea: arc spiral – BMW E39. AUTODOC recomandă:
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.
Pasul 89
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare. BMW E39
Pasul 90
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 91
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 92
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
Pasul 93
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 24 Nm.
Pasul 94
Tratați elementele de fixare ale suportului telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru BMW 5 Sedan (E39)
Vezi mai mult
Restaurarea DIY a capacului camerei supapelor | Sfaturi utile de la AUTODOC
Testul de comparare a lichidelor de răcire | AUTODOC
5 cauze esențiale ale scârțâiturilor automobilului tău | Sfaturile utile de la AUTODOC
Cum să restaurezi un filet deteriorat | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la BMW 5 SERIES