Înlocuirea: ulei motor și filtru – VW SCIROCCO (137, 138). Sfatul util de la AUTODOC:
Înlocuiți filtrul de ulei de fiecare dată când schimbați uleiul de motor.
Purtați mănuși pentru a evita contactul cu lichidul fierbinte.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - VW SCIROCCO (137, 138) - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Deschideți capota.
Pasul 2
Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 3
Deșurubați suportul pentru țevile motorului. Folosiți Torx T30. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 4
Deșurubați bușonul de umplere cu ulei.
Pasul 5
Ridicați în sus joja de ulei.
Pasul 6
Curățați capacul carcasei filtrului de ulei. Folosiți spray de curățare universal.
Pasul 7
Deșurubați capacul carcasei filtrului împreună cu elementul de filtrare vechi. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 8
Pregătiți un vas pentru filtrul de ulei uzat.
Pasul 9
Puneți filtrul de ulei uzat, in vas.
Pasul 10
Ridicați mașina cu un cric sau așezați-o deasupra unui canal de inspecție.
Înlocuirea: ulei motor și filtru – VW SCIROCCO (137, 138). Profesioniștii recomandă:
Vehiculul trebuie să fie poziționat orizontal. Dacă poziția sa este înclinată, dopul de scurgere trebuie să fie amplasat în punctul cel mai jos.Toate lucrările trebuiesc făcute cu motorul oprit.
Pasul 11
Așezați un vas cu capacitate de cel puțin 5 litri pentru uleiul uzat sub orificiul de scurgere.
Pasul 12
Curățați zona orificiului de drenaj al băii de ulei. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray de curățare universal.
Pasul 13
Deșurubați dopul de golire. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 14
Scurgeți uleiul uzat.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Uleiul poate fi fierbinte!Așteptați până uleiul s-a scurs integral prin orificiul de scurgere.
Pasul 15
Desfaceți filtrul de ulei de la capacul filtrului.
Pasul 16
Scoateți toate inelele de etanșare de la capacul filtrului de ulei. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 17
Curățați locul unde se instalează filtrul. Folosiți spray de curățare universal.
Pasul 18
Instalați noile inele de etanșare și noul filtru de ulei în suporturile lor pe capacul filtrului.
Rețineți!
Asigurați-vă că instalați corect filtrul. Nu încurcați părțile piesei.
Pasul 19
Lubrifiați garnitura de cauciuc izolant a noului filtru cu o mică cantitate de ulei proaspăt.
Pasul 20
Instalați un nou capac al carcasei filtrului de ulei și strângeți-l.
Pasul 21
Curățați zona orificiului de drenaj al băii de ulei.
Pasul 22
Potriviți noul capac de drenaj și strângeți-l. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 28 Nm.
Pasul 23
Curățați zona orificiului de drenaj al băii de ulei. Folosiți spray de curățare universal.
Pasul 24
Coborâți autovehiculul.
Pasul 25
Înșurubați capacul. Utilizați o cheie tubulară №30. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 25 Nm.
Pasul 26
Curățați capacul carcasei filtrului de ulei. Folosiți spray de curățare universal.
Pasul 27
Înșurubați suportul pentru țevile motorului. Folosiți Torx T30. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 28
Îndepărtați bușonul de umplere cu ulei.
Pasul 29
Introduceți pâlnia.
Pasul 30
Turnați cantitatea de ulei de motor nou recomandată de către producătorul automobilului.
Înlocuirea: ulei motor și filtru – VW SCIROCCO (137, 138). Experții AUTODOC recomandă:
Utilizați uleiul recomandat de fabricant.
Pasul 31
Verificați nivelul uleiului folosind joja de ulei. Adăugați ulei in caz de necesitate.
Rețineți!
Nivelul uleiului trebuie să fie între marcajele Min și Max.
Pasul 32
Instalați bușonul de umplere cu ulei.
Pasul 33
Strângeți capacul bușonului de umplere cu ulei.
Pasul 34
Lăsați motorul să funcționeze timp de câteva minute.
Pasul 35
După ce indicatorul de bord ce arată presiunea uleiului se stinge, opriți motorul.
Pasul 36
Verificați nivelul uleiului 5 minute după oprirea motorului, folosind o jojă de ulei, și adăugați ulei, dacă este necesar.
Rețineți!
Nivelul uleiului trebuie să fie între marcajele Min și Max.Asigurați-vă că ați strâns corect capacul bușonului de umplere cu ulei.Verificați dacă bușonul orificiului de drenare și garnitura filtrului sunt bine strânse. Dacă trebuie, mai strângeți-le ușor.
Pasul 37
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 38
Închideți capota.
Înlocuirea: ulei motor și filtru – VW SCIROCCO (137, 138). Sfatul util de la experții AUTODOC:
Observați dacă indicatorul de presiune al uleiului rămîne aprins mai mult decât de obicei, lucru care indică o presiune insuficientă în sistemul de lubrifiere. După câteva secunde, uleiul va umple toate țevile iar indicatorul se va stinge.Pentru a proteja mediul împotriva poluării, duceți filtrele folosite la punctele de colectare speciale.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Tutorialele populare de mentenanță pentru Scirocco 3
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru VW SCIROCCO (137, 138)
Vezi mai mult
De ce scârțâie frânele? | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să îndepărtezi rugina | Sfaturi utile de la AUTODOC
Restaurarea de sine stătătoare a etrierului de frână | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să lustruiești un capac vechi al camerei supapelor motorului până la un finisaj lucios | AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la VW SCIROCCO