Înlocuirea: termostat lichid racire – BMW E39 touring. Sfatul util de la AUTODOC:
Verificați starea lichidului de răcire de fiecare dată atunci când înlocuiți termostatul. Dacă este necesar, schimbați lichidul de răcire.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - BMW E39 touring - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Deschideți capota.
Pasul 2
Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 3
Deșurubați capacul rezervorului cu lichid de răcire.
Pasul 4
Scoateți clemele capacului ventilatorului. Folosiți un clește pentru extras cleme.
Pasul 5
Deșurubați elementul de fixare al ventilatorului de răcire. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №32 (2 bucăți).
Pasul 6
Demontați capacul ventilatorului. Scoateți ventilatorul de răcire.
Pasul 7
Deșurubați elementul de fixare al capacului motorului. Folosiți cheia hexagonală nr. H5. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 8
Îndepărtați capacul motorului.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: termostat lichid racire – BMW E39 touring. Nu utilizați forță excesivă atunci când demontați piesa deoarece aceasta o poate deteriora.
Pasul 9
Pregătiți un container pentru lichide.
Pasul 10
Deschideți robinetul de golire al lichidului de răcire.
Pasul 11
Scurgeți lichidul de răcire al motorului.
Înlocuirea: termostat lichid racire – BMW E39 touring. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Atenție! Lichidul de răcire poate fi foarte fierbinte.Purtați mănuși pentru a evita contactul cu lichidul fierbinte.Toate lucrările trebuiesc făcute cu motorul oprit.Așteptați până când lichidul de răcire se va scurge complet din orificiul de scurgere.
Pasul 12
Închideți robinetul de golire al lichidului de răcire.
Pasul 13
Deșurubați clema furtunului intercooler. Utilizați o cheie tubulară №7. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 14
Scoateți furtunul răcitorului intermediar.
Pasul 15
Deșurubați dispozitivul de fixare al clemei furtunului pentru lichidul de răcire. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 16
Deplasați într-o parte rola de întindere a curelei trapezoidale. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16.
Pasul 17
Scoateți cureaua trapezoidală.
Înlocuirea: termostat lichid racire – BMW E39 touring. Profesioniștii recomandă:
Verificați starea rolei de tensionare și a rolei de ghidare. Înlocuiți-le dacă este cazul.
Pasul 18
Aduceți rola de tensionare în poziția sa inițială.
Pasul 19
Scoateți deoparte rola de tensionare a curelei de transmisie Poli-V. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16.
Pasul 20
Scoateți cureaua de transmisie Poli-V.
Înlocuirea: termostat lichid racire – BMW E39 touring. AUTODOC recomandă:
Verificați starea rolei de tensionare și a rolei de ghidare. Înlocuiți-le dacă este cazul.
Pasul 21
Aduceți rola de tensionare în poziția sa inițială.
Pasul 22
Slăbiți clema furtunului pentru lichidul de răcire.
Pasul 23
Desprindeți furtunul pentru lichidul de răcire. Folosiți o rangă.
Pasul 24
Slăbiți clema furtunului pentru lichidul de răcire.
Pasul 25
Desprindeți furtunul pentru lichidul de răcire. Folosiți o rangă.
Înlocuirea: termostat lichid racire – BMW E39 touring. Sfatul util de la AUTODOC:
Atenție! Lichidul de răcire se poate scurge din conductele cu lichid de rîcire și carcasa termostatului.
Pasul 26
Curățați elementele de fixare ale carcasei termostatului. Folosiți spray de curățare universal.
Pasul 27
Deșurubați elementele de fixare ale carcasei termostatului. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 28
Scoateți carcasa termostatului. Folosiți o rangă.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: termostat lichid racire – BMW E39 touring. Nu utilizați forță excesivă atunci când demontați piesa deoarece aceasta o poate deteriora.Atenție! Lichidul de răcire se poate scurge din conductele cu lichid de rîcire și carcasa termostatului.
Pasul 29
Acoperiți carcasa termostatului cu o cârpă din microfibră pentru a împiedica pătrunderea murdăriei și a obiectelor străine în sistem.
Pasul 30
Curățați locul de montare al carcasei termostatului. Folosiți o racletă pentru garnituri. Folosiți spray de curățare universal.
Pasul 31
Tratați locul de montare al carcasei termostatului. Utilizați un agent de etanșare.
Pasul 32
Scoateți cârpa din microfibră de pe carcasa termostatului.
Pasul 33
Instalați carcasa nouă a termostatului.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: termostat lichid racire – BMW E39 touring. Nu utilizați forță excesivă în timpul instalării. Acest lucru poate deteriora piesa.
Pasul 34
Strângeți elementele de fixare ale carcasei termostatului. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 7 Nm.
Pasul 35
Atașați furtunul pentru lichidul de răcire.
Pasul 36
Fixați clema furtunului pentru lichidul de răcire.
Pasul 37
Strângeți dispozitivul de fixare al furtunului lichidului de răcire. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 6 Nm.
Pasul 38
Atașați furtunul pentru lichidul de răcire.
Pasul 39
Fixați clema furtunului pentru lichidul de răcire.
Pasul 40
Curățați locurile de montare ale curelei striate. Folosiți spray de curățare universal.
Pasul 41
Scoateți deoparte rola de tensionare a curelei de transmisie Poli-V. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №26.
Pasul 42
Instalați cureaua de transmisie Poli-V.
Înlocuirea: termostat lichid racire – BMW E39 touring. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Asigurați-vă că cureaua Poli-V vine bine pe toate rolele.
Pasul 43
Aduceți rola de tensionare în poziția sa inițială.
Pasul 44
Deplasați într-o parte rola de întindere a curelei trapezoidale. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16.
Pasul 45
Instalați cureaua trapezoidală.
Pasul 46
Aduceți rola de tensionare în poziția sa inițială.
Pasul 47
Cuplați furtunul răcitorului intermediar.
Pasul 48
Înșurubați clema răcitorului intermediar. Utilizați o cheie tubulară №7. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 49
Instalați ventilatorul de răcire. Instalați capacul ventilatorului.
Pasul 50
Strângeți elementul de fixare al ventilatorului de răcire. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №32 (2 bucăți). Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 33 Nm.
Pasul 51
Instalați clemele capacului ventilatorului.
Pasul 52
Deșurubați șurubul de purjare al sistemului de răcire. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 53
Scoateți capacul rezervorului cu lichid de răcire.
Pasul 54
Introduceți pâlnia.
Pasul 55
Turnați lichidul de răcire în rezervorul cu lichid de răcire.
Utilizați numai lichidul de răcire recomandat de către producător.Nivelul lichidului de răcire trebuie să fie la marcajul MAX.Așteptați până când aerul iese din sistem.
Pasul 56
Înșurubați șurubul de purjare al sistemului de răcire. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 57
Lăsați motorul să funcționeze timp de câteva minute. Acest lucru trebuie efectuat pentru a elimina aerul rezidual din sistemul de răcire și pentru a verifica dacă componentele funcționează corect.
Pasul 58
Opriți motorul.
Pasul 59
Verificați nivelul lichidului de răcire. Dacă este necesar, adăugați până la nivelul dorit.
Pasul 60
Deșurubați șurubul de purjare al sistemului de răcire. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Înlocuirea: termostat lichid racire – BMW E39 touring. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Acest lucru trebuie efectuat pentru a elimina aerul rezidual din sistemul de răcire și pentru a verifica dacă componentele funcționează corect.
Pasul 61
Înșurubați șurubul de purjare al sistemului de răcire. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 62
Instalați capacul rezervorului cu lichid de răcire.
Pasul 63
Înșurubați capacul rezervorului cu lichid de răcire.
Pasul 64
Instalați capacul motorului și fixați-l.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: termostat lichid racire – BMW E39 touring. Nu utilizați forță excesivă în timpul instalării. Acest lucru poate deteriora piesa.
Pasul 65
Înșurubați elementele de fixare ale capacului motorului. Folosiți cheia hexagonală nr. H5. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 66
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 67
Închideți capota.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul BMW 5 Touring (E39)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru BMW 5 Touring (E39)
Vezi mai mult
TOP 6 trucuri de viață cu WD-40 | Sfaturi utile de la AUTODOC
Diferențele importante dintre sculele auto | Sfaturi utile de la AUTODOC
Ce trebuie să faci dacă este aprins (TPMS) | Sfaturi utile de la AUTODOC
Bricolajul alternatorului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la BMW 5 SERIES