Nu reutilizați blocul rulmentului îndepărtat de pe automobilul dvs VW PASSAT (3B3).
Procedura de înlocuire a rulmenților butucului este identică pentru roata strângă și dreaptă a aceleiași axe.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - VW PASSAT (3B3) - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Efectuați înlocuirea în următoarea ordine:
Pasul 1
Deschideți capota motorului. Deșurubați capacul rezervorului cu lichid de frână.
Pasul 2
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 3
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 4
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 5
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. VW PASSAT (3B3)
Pasul 6
Scoateți roata.
Pasul 7
Deconectați cablajul senzorului ABS. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 8
Desprindeți conectorul senzorului ABS. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Pasul 9
Slăbiți elementul de fixare al arborelui de transmisie. Utilizați o cheie tubulară №27. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 10
Desfaceți plăcuțele de frână. Folosiți o rangă.
Pasul 11
Curățați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 12
Deșurubați fixarea suportului etrierului. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet. Folosiți un port tarod.
Pasul 13
Îndepărtați suportul etrierului.
Pasul 14
Scoateți șurubul de fixare. Utilizați o cheie tubulară №27.
Pasul 15
Scoateți discul de frână.
Pasul 16
Curățați toate articulațiile brațului. Curățați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 17
Deșurubați elementele de fixare ale brațului de sus. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți cheia hexagonală nr. H8. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 18
Slăbiți șurubul de fixare al capătului barei de direcție. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 19
Scoateți șurubul de fixare. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Pasul 20
Slăbiți șurubul de fixare al capătului barei de direcție. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №13.
Pasul 21
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 22
Extindeți știfturile șuruburilor de prindere de la capătul tijei. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 23
Deconectați capul barei de direcție de la fuzetă.
Pasul 24
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 25
Curățați elementele de fixare ale brațului de control. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 26
Deșurubați suportul care fixează articulația sferică pe fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18.
Pasul 27
Curățați elementele de fixare ale brațului de control. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 28
Deșurubați dispozitivul de fixare al pârghiei inferioare. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 29
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 30
Tratați toate articulațiile brațului. Folosiți spray WD-40.
Pasul 31
Decuplați suportul sferic de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice. Folosiți o rangă.
Pasul 32
Scoateți arborele de transmisie de la portfuzetă.
Înlocuirea: rulment roata – VW PASSAT (3B3). Sfatul util de la AUTODOC:
Asigurați-vă că arborele de antrenare nu este descărcat (când mașina este ridicată).
Pasul 33
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: rulment roata – VW PASSAT (3B3). Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 34
Curățați elementele de fixare ale brațului de control. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 35
Deșurubați suportul care fixează articulația sferică pe fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18.
Pasul 36
Decuplați suportul sferic de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice. Folosiți o rangă.
Pasul 37
Demontați fuzeta împreună cu butucul.
Pasul 38
Scoateți brațele de control.
Pasul 39
Rengjør festet til støvdekselet til styrespindelen. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 40
Skru løs festet til støvdekselet til styrespindelen. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 41
Extrageți butucul roții din fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 42
Curățați locul de montare al rulmentului butucului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 43
Extrageți rulmentul butucului roții. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 44
Curățați locul de montare al rulmentului butucului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 45
Introduceți noul rulment în fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Asigurați-vă că rulmentul butucului de roată este poziționat corect. Evitați nealinierea acestuia. Încetați să mai apăsați pe suprafața rulmentului imediat ce acesta a ajuns pe locul său de montare.
Pasul 46
Curățați butucul roții. Folosiți spray WD-40.
Pasul 47
Montați butucul roții pe fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 48
Stram festet til støvdekselet til styrespindelen. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 4 Nm.
Pasul 49
Tratați locul de montare al telescopului amortizorului pe portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 50
Montați fuzeta împreună cu butucul.
Pasul 51
Instalați brațele de control.
Pasul 52
Instalați arborele de antrenare.
Pasul 53
Strângeți dispozitivul de fixare al pârghiei inferioare. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 70 Nm.+180°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 54
Instalați și strângeți bolțul arborelui de transmisie. Utilizați o cheie tubulară №27.
Pasul 55
Conectați capul barei de direcție la fuzetă.
Pasul 56
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 57
Înșurubați șurubul de fixare al capătului barei de direcție. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №13.
Pasul 58
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 59
Înșurubați șurubul de fixare al capătului barei de direcție. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 60
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 61
Înșurubați elementele de fixare ale brațelor superioare ale suspensiei. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți cheia hexagonală nr. H8. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 62
Strângeți elementele de fixare ale brațului de sus. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți cheia hexagonală nr. H8. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 40 Nm.
Pasul 63
Curățați butucul roții. Folosiți o perie de sârmă. Tratați suprafața de contact. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 64
Montați discul de frână.
Pasul 65
Conectați articulația sferică la fuzetă.
Pasul 66
Strângeți elementul de fixare care unește articulație sferică la fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 100 Nm.
Pasul 67
Conectați articulația sferică la fuzetă.
Pasul 68
Strângeți elementul de fixare care unește articulație sferică la fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 100 Nm.
Pasul 69
Instalați suportul etrierului de frână.
Pasul 70
Strângeți suportul etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 130 Nm.
Pasul 71
Conectați cablajul senzorului ABS. Folosiți o rangă.
Tratați elementele de fixare ale portfuzetei. Tratați toate articulațiile brațului. Tratați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 75
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 76
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: rulment roata – VW PASSAT (3B3). După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 77
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. VW PASSAT (3B3)
Pasul 78
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 79
Coborâți autovehiculul.
Pasul 80
Strângeți bolțul ce conectează arborele de transmisie la butucul roții. Utilizați o cheie tubulară №27. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 115 Nm.+180°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 81
Strângeți șuruburile roții, în mod încrucișat. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru VW PASSAT (3B3)
Vezi mai mult
Ce trebuie să faceți dacă încălzitorul automobilului nu funcționează | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să evitați aburirea geamurilor automobilului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvente 5 erori atunci când schimbați singur uleiul | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să-ți descui automobilul fără cheie | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la VW PASSAT