Cum să schimbați: rulment roata din față la TOYOTA iQ (AJ10) | Ghid de înlocuire
descărcări:
0
Vizualizările:
0
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
TOYOTA iQ (_J1_) 1.33 (NGJ10_),
TOYOTA iQ (_J1_) 1.0 (KGJ10_),
TOYOTA iQ (_J1_) 1.33 (NGJ10_),
TOYOTA iQ (_J1_) 1.4 D-4D (NUJ10_)
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Acest video prezintă procedura de înlocuire a unei piese auto similare la un alt vehicul.
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Rulment roata pentru iQ (_J1_) și alte modele TOYOTA
Nu reutilizați blocul rulmentului îndepărtat de pe automobilul dvs TOYOTA IQ (KPJ1_, NGJ1_, KGJ1_, NUJ1_).
Procedura de înlocuire a rulmenților butucului este identică pentru roata strângă și dreaptă a aceleiași axe.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - TOYOTA IQ (KPJ1_, NGJ1_, KGJ1_, NUJ1_) - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Deschideți capota motorului. Deșurubați capacul rezervorului cu lichid de frână.
Pasul 2
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 3
Slăbiți elementul de fixare al arborelui de transmisie. Folosiți un capăt de cheie tubulară 12 laturi nr.30. Folosiți un port tarod.
Pasul 4
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #21.
Pasul 5
Ridicați automobilul.
Înlocuirea: rulment roata – TOYOTA IQ (KPJ1_, NGJ1_, KGJ1_, NUJ1_). Profesioniștii recomandă:
Dacă utilizați un cric, asigurați-vă că acesta este poziționat pe o suprafață plană, fără nicio neregularitate.Asigurați-vă că fixați sigur și suplimentar automobilul cu caprele de susținere.
Pasul 6
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. TOYOTA IQ (KPJ1_, NGJ1_, KGJ1_, NUJ1_)
Pasul 7
Scoateți roata.
Pasul 8
Desfaceți plăcuțele de frână. Folosiți o rangă.
Pasul 9
Curățați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 10
Scoateți știftul care fixează sigur elementul de fixare care unește capătul barei de direcție de port-fuzetă. Folosiți o rangă.
Pasul 11
Deșurubați piulița de fixare a capătului la fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 12
Deconectați capul barei de direcție de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 13
Curățați dispozitivul de fixare a senzorului ABS. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 14
Deșurubați dispozitivul de fixare a senzorului ABS. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 15
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 16
Deconectați senzorul ABS. Folosiți o rangă.
Pasul 17
Deșurubați elementul de fixare ce conectează arborele de transmisie la butucul roții. Folosiți un capăt de cheie tubulară 12 laturi nr.30. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 18
Curățați elementul de fixare ce conectează articulația sferică la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 19
Scoateți știftul care fixează sigur elementul de fixare care unește articulația sferică de port-fuzetă. Folosiți o rangă.
Pasul 20
Deșurubați suportul care fixează articulația sferică pe fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19.
Pasul 21
Scoateți piulița de fixare.
Pasul 22
Decuplați suportul sferic de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 23
Curățați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 24
Deșurubați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 25
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 26
Demontați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Înlocuirea: rulment roata – TOYOTA IQ (KPJ1_, NGJ1_, KGJ1_, NUJ1_). Sfatul util de la experții AUTODOC:
Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.Verificați suportul etrierului de frână, bolțurile de ghidare ale etrierului și burdufurile acestuia. Curățați-le. Înlocuiți-le dacă este nevoie.
Pasul 27
Scoateți discul de frână.
Pasul 28
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 29
Deșurubați elementele de fixare care unesc suportul amortizorului cu port-fuzeta. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 30
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 31
Scoateți arborele de transmisie de la portfuzetă.
AUTODOC recomandă:
Asigurați-vă că arborele de antrenare nu este descărcat (când mașina este ridicată).
Pasul 32
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Pasul 33
Demontați fuzeta împreună cu butucul roții.
Pasul 34
Curățați locurile de montare ale telescopului amortizorului. Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare. Curățați elementul de fixare ce conectează articulația sferică la portfuzetă. Curățați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 35
Deșurubați elementele de fixare ale capacului de protecție a discului de frână. Folosiți Torx T30.
Pasul 36
Scoateți butucul din port-fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 37
Scoateți capacul de protecție a discului de frână.
Pasul 38
Curățați inelul de siguranță al rulmentului butucului roții. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 39
Scoateți inelul de fixare al rulmentului butucului de roată. Folosiți clești pentru inele de siguranță.
Pasul 40
Demontați calea de rulare interioară a rulmentului care a rămas pe butuc. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți. Utilizați un extractor de rulmenți.
Pasul 41
Scoateți prin presare rulmentul butucului roții. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 42
Curățați locul de montare al rulmentului butucului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 43
Introduceți noul rulment în fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Înlocuirea: rulment roata – TOYOTA IQ (KPJ1_, NGJ1_, KGJ1_, NUJ1_). AUTODOC recomandă:
Asigurați-vă că rulmentul butucului de roată este poziționat corect. Evitați nealinierea acestuia. Încetați să mai apăsați pe suprafața rulmentului imediat ce acesta a ajuns pe locul său de montare.
Pasul 44
Instalați inelul de fixare al rulmentului butucului de roată. Folosiți clești pentru inele de siguranță.
Pasul 45
Instalați capacul de protecție a discului de frână.
Pasul 46
Înșurubați elementele de fixare ale capacului de protecție a discului de frână. Folosiți Torx T30.
Pasul 47
Montați butucul roții pe fuzetă. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Înlocuirea: rulment roata – TOYOTA IQ (KPJ1_, NGJ1_, KGJ1_, NUJ1_). Experții AUTODOC recomandă:
Asigurați-vă că butucul roții este poziționat corect. Evitați orice dezaxare.
Pasul 48
Instalați fuzeta asamblată cu butucul roții.
Pasul 49
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 50
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 51
Instalați fuzetă pe axul planetar.
Pasul 52
Conectați articulația sferică la fuzetă.
Pasul 53
Instalați piulița de fixare.
Pasul 54
Înșurubați elementele de fixare ce unesc ansamblu amortizor la portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 55
Înșurubați elementul de fixare ce unește articulația sferică de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19.
Pasul 56
Strângeți elementul de fixare care unește articulație sferică la fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 65 Nm.
Pasul 57
Instalați știftul care fixează sigur elementul de fixare care unește articulația sferică de port-fuzetă.
Pasul 58
Tratați elementul de fixare al articulației sferice. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 59
Conectați capul barei de direcție la fuzetă.
Pasul 60
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 49 Nm.
Pasul 61
Instalați știftul care fixează sigur elementul de fixare care unește capătul barei de direcție de port-fuzetă. Folosiți o rangă.
Pasul 62
Tratați elementul de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 63
Conectați senzorul ABS.
Pasul 64
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 65
Strângeți elementul de fixare care conectează senzorul ABS la fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 8 Nm.
Pasul 66
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 164 Nm.
Pasul 67
Curățați butucul roții. Folosiți o perie de sârmă.
Pasul 68
Tratați suprafața de contact. Utilizați lubrifiant ceramic.
Pasul 69
Montați discul de frână.
Pasul 70
Instalați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Pasul 71
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 72
Strângeți elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 107 Nm.
Pasul 73
Curățați locul de montare al jantei roții. Folosiți o perie de sârmă.
Pasul 74
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Utilizați lubrifiant ceramic.
Pasul 75
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: rulment roata – TOYOTA IQ (KPJ1_, NGJ1_, KGJ1_, NUJ1_). După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 76
Strângeți piulița arborelui de antrenare. Folosiți un capăt de cheie tubulară 12 laturi nr.30. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 216 Nm.
Pasul 77
Presați înăuntru elementul de fixare al arborelui de transmisie. Folosiți o daltă plată pentru metal. Folosiți un ciocan.
Pasul 78
Montați roata.
Înlocuirea: rulment roata – TOYOTA IQ (KPJ1_, NGJ1_, KGJ1_, NUJ1_). Sfatul util de la experții AUTODOC:
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 79
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #21.
Pasul 80
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #21. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 103 Nm.
Pasul 81
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
AUTODOC recomandă:
Fără a porni motorul, apăsați pedala de frână în mod repetat până când este percepută o rezistență semnificativă.Verificați nivelul lichidului de frână din rezervorul de compensare și restabiliți-i nivelul adecvat, dacă este necesar.
Pasul 82
Strângeți capacul rezervorului cu lichid de frână. Închideți capota.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Tutorialele populare de mentenanță pentru Toyota IQ AJ1
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru TOYOTA iQ (_J1_)
Vezi mai mult
5 sfaturi utile pentru conducătorii auto începători | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvente 5 erori de înlocuire a bujiilor | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să-ți lustruiești automobilul | Sfaturi utile de la AUTODOC
Verificările automobilului tău pe care trebuie să le efectuezi după iarnă | AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la TOYOTA IQ