Cum să schimbați: rulment roata din față la Mercedes ML W163 | Ghid de înlocuire
descărcări:
1
Vizualizările:
25
0
Au votat – 0
Important!
Această procedură de înlocuire poate fi utilizată pentru:
MERCEDES-BENZ Clasa M (W163) ML 350,
MERCEDES-BENZ Clasa M (W163) ML 350 (163.157),
MERCEDES-BENZ Clasa M (W163) ML 500 (163.175),
MERCEDES-BENZ Clasa M (W163) ML 400 CDI (163.128),
MERCEDES-BENZ Clasa M (W163) ML 55 AMG (163.174),
MERCEDES-BENZ Clasa M (W163) ML 430 (163.172),
MERCEDES-BENZ Clasa M (W163) ML 230 (163.136),
MERCEDES-BENZ Clasa M (W163) ML 320 (163.154)
…
Vedeți mai mult
Etapele pot varia ușor în funcție de construcția mașinii.
Cum se înlocuiește rulment roata din față pe MERCEDES-BENZ M-CLASS (W163) [TUTORIAL AUTODOC]
Toate piesele pe care trebuie să le înlocuiți – Rulment roata pentru Clasa M (W163) și alte modele MERCEDES-BENZ
Înlocuirea: rulment roata – Mercedes ML W163. Sfatul util de la AUTODOC:
Nu reutilizați blocul rulmentului îndepărtat de pe automobilul dvs Mercedes ML W163.
Procedura de înlocuire a rulmenților butucului este identică pentru roata strângă și dreaptă a aceleiași axe.
Toate lucrările trebuiesc făcute cu motorul oprit.
Înlocuirea: rulment roata – Mercedes ML W163. Consecutivitatea recomandată a etapelor:
Pasul 1
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 2
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 3
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 4
Deșurubați bolțurile roților.
Înlocuirea: rulment roata – Mercedes ML W163. Experții AUTODOC recomandă:
Pentru a evita accidentările, susțineți roata atunci când deșurubați bolțurile.
Pasul 5
Scoateți roata.
Pasul 6
Curățați elementele de fixare ale suportului etrierului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 7
Desfaceți plăcuțele de frână. Folosiți o rangă.
Pasul 8
Deșurubați fixarea suportului etrierului. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 9
Demontați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia. Folosiți o șurubelniță dreaptă.
Înlocuirea: rulment roata – Mercedes ML W163. AUTODOC recomandă:
Folosiți un fir pentru a lega etrierul de suspensie sau caroserie, fără a-l deconecta de la furtun, în scopul de a evita depresurizarea sistemului.Asigurați-vă vă etrierul nu se anină de furtunul de frână.Nu apăsați pedala de frână după îndepărtarea etrierului de frână. În caz contrar, pistonul ar putea ieși din cilindrul de frână, provocând scurgerea lichidului de frână și depresurizarea sistemului.Verificați suportul etrierului de frână, bolțurile de ghidare ale etrierului și burdufurile acestuia. Curățați-le. Înlocuiți-le dacă este nevoie.
Pasul 10
Curățați elementele de fixare ale discului de frână. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 11
Deșurubați fixarea discului de frână. Folosiți Torx T30. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 12
Scoateți discul de frână. Folosiți un ciocan.
Pasul 13
Deșurubați suportul de fixare al butucului roții. Utilizați o cheie tubulară №36.
Pasul 14
Deșurubați piulița de fixare a capătului la fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №22. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 15
Deconectați capul barei de direcție de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 16
Deșurubați suportul care fixează senzorul ABS pe fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №10. Utilizați o cheie tubulară №E10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 17
Îndepărtați senzorul ABS de pe fuzetă.
Pasul 18
Curățați elementul de fixare ce conectează articulația sferică la portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 19
Deșurubați elementul de fixare superior al articulației sferice. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19.
Pasul 20
Decuplați suportul sferic de la fuzetă. Folosiți o rangă.
Pasul 21
Scoateți arborele de antrenare.
Pasul 22
Deșurubați elementul de fixare inferior al articulației sferice de pe fuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №22.
Pasul 23
Decuplați suportul sferic de la fuzetă.
Pasul 24
Demontați fuzeta împreună cu butucul.
Pasul 25
Trageți în afară butucul roții din inelul interior al rulmentului. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți. Folosiți un ciocan.
Pasul 26
Extrageți siguranţa Seeger. Folosiți clești pentru inele de siguranță.
Pasul 27
Extrageți rulmentul butucului roții. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Înlocuirea: rulment roata – Mercedes ML W163. Sfatul util:
Aplicați o unsoare specială pe locul de montare al ansamblului de rulmenți.
Pasul 28
Introduceți noul rulment în fuzetă.
Pasul 29
Instalați siguranţa Seeger. Folosiți clești pentru inele de siguranță.
Pasul 30
Presați butucul roții în inelul intern al rulmentului. Folosiți un set de extractoare bucșe și rulmenți.
Pasul 31
Montați fuzeta împreună cu butucul.
Pasul 32
Conectați articulația sferică la fuzetă.
Pasul 33
Deșurubați elementul de fixare inferior al articulației sferice. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №22. Folosiți Torx T30. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 75 Nm.
Pasul 34
Montați arborele de transmisie în interiorul butucului roții.
Pasul 35
Conectați articulația sferică la fuzetă. Folosiți o rangă.
Pasul 36
Înșurubați elementul de fixare superior al articulației sferice. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 50 Nm.
Pasul 37
Montați senzorul ABS în fuzetă și fixați-l. Utilizați o cheie tubulară №10. Utilizați o cheie tubulară №E10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 38
Strângeți fixarea butucului. Utilizați o cheie tubulară №36. Folosiți o cheie de cuplu. Respectați cuplul de strângere recomandat.
Pasul 39
Conectați capul barei de direcție la fuzetă.
Pasul 40
Strângeți piulița de fixare ce unește capul barei de direcție transversale la portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №22. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 55 Nm.
Pasul 41
Montați discul de frână.
Pasul 42
Strângeți fixarea discului de frână. Folosiți Torx T30. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 9 Nm.
Pasul 43
Instalați etrierul de frână împreună cu suportul acestuia.
Pasul 44
Strângeți suportul etrierului de frână. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 180 Nm.
Pasul 45
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 46
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: rulment roata – Mercedes ML W163. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 47
Montați roata.
Înlocuirea: rulment roata – Mercedes ML W163. Profesioniștii recomandă:
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 48
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 49
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 150 Nm.
Pasul 50
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul MERCEDES-BENZ Clasa ML (W163)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru MERCEDES-BENZ Clasa M (W163)
Vezi mai mult
3 lucruri care cauzează deteriorarea motorului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să-ți speli automobilul iarna | Sfaturile utile de la AUTODOC
5 cauze ale defectării turbocompresorului | Sfaturile utile de la AUTODOC
Cum și de ce să verifici uleiul | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la MERCEDES-BENZ M-CLASS