Înlocuirea: kit ambreiaj – BMW Z4 (E85). Experții AUTODOC recomandă:
Înlocuiți întregul ansamblu al setului de ambreiaj: placa de presiune, discul de ambreiaj și rulmentul de debreiere.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - BMW Z4 (E85) - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Deschideți capota motorului.
Pasul 2
Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 3
Deschideți capacul compartimentului pentru bagaje.
Pasul 4
Fjern batteridekselet.
Pasul 5
Deșurubați elementul de fixare al bornei negative a bateriei. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 6
Deconectați borna cablului de legare la masă de la baterie.
Pasul 7
Ridicați mașina cu un cric sau așezați-o deasupra unui canal de inspecție.
Pasul 8
Deșurubați elementele de fixare ale apărătoarei de noroi a motorului. Folosiți o șurubelniță Phillips.
Pasul 9
Scoateți apărătoarea de noroi a motorului.
Pasul 10
Susțineți suportul de ranforsare al subcadrului. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 11
Deșurubați elementele de fixare ale suportului de armare al subcadrului. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 12
Demontați suportului subcadrului.
Înlocuirea: kit ambreiaj – BMW Z4 (E85). Sfatul util de la experții AUTODOC:
Faceți marcaje pe cuplajul arborelui de transmisie din față pentru a indica poziția acestuia.
Pasul 13
Deșurubați elementele de fixare ale cuplajului arborelui de transmisie. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 14
Deșurubați elementele de fixare ale cilindrului receptor al ambreiajului. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 15
Scoateți cilindrul receptor al ambreiajului.
Pasul 16
Deconectați conectorul senzorului de transmisie.
Pasul 17
Susțineți suportul cutiei de viteze. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 18
Deșurubați elementul de fixare care unește suportul cutiei de viteze de caroseria automobilului. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 19
Desfaceți știftul de blocare de pe brațul de susținere al manetei de viteze. Folosiți o rangă.
Pasul 20
Scoateți splintul.
Pasul 21
Decuplați brațul de susținere al manetei de viteze.
Pasul 22
Demontați clema de fixare a tijei selectorului.
Pasul 23
Decuplați tija selectorului.
Pasul 24
Curățați elementul de fixare al sistemului de evacuare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 25
Deșurubați elementele de fixare ale sistemului de evacuare. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №13. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 26
Scoateți elementul de fixare al sistemului de evacuare.
Pasul 27
Deșurubați elementele de fixare ale suportului sistemului de evacuare de la caroserie. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 28
Scoateți suportul sistemului de evacuare.
Pasul 29
Utilizați un cârlig metalic pentru a agăța conducta de eșapament de componentele suspensiei sau de caroseria automobilului.
Pasul 30
Deșurubați elementele de fixare ale scutului termic al sistemului de evacuare. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 31
Demontați scutul termic al sistemului de evacuare.
Pasul 32
Deșurubați elementele de fixare ale lagărului de susținere a axului elicei. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 33
Decuplați lagărul central al arborelui cardanic de la caroseria automobilului.
Pasul 34
Dați la o parte arborele cardanic.
Înlocuirea: kit ambreiaj – BMW Z4 (E85). Sfatul util de la AUTODOC:
Fixați sigur arborele cardanic de caroseria automobilului pentru a preveni traumatismele.
Pasul 35
Demontați cuplajul arborelui de transmisie.
Pasul 36
Deșurubați elementele de fixare inferioare care unesc cutia de viteze la motor. Folosiți Torx E11. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 37
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 38
Deșurubați elementele de fixare ale demarorului motorului. Folosiți Torx E12. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 39
Dați demarorul la o parte de cutia de viteze.
Pasul 40
Deșurubați elementele de fixare care unesc cutia de viteze de blocul motor. Folosiți Torx E14. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 41
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 42
Decuplați cutia de viteze de la motor. Folosiți o rangă.
Pasul 43
Demontați cutia de viteze. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 44
Instalați mecanismul de blocare al volantului motorului. Utilizați o trusă de scule pentru ambreiaj.
Pasul 45
Deșurubați elementele de fixare ale plăcii de presiune. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 46
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 47
Îndepărtați placa de presiune împreună cu discul de ambreiaj. Folosiți o rangă.
Pasul 48
Curățați locurile de montaj ale setului de ambreiaj. Folosiți spray de curățare universal.
Pasul 49
Instalați placa nouă de presiune împreună cu discul de ambreiaj.
Pasul 50
Centrați discul de ambreiaj. Utilizați o trusă de scule pentru ambreiaj.
Înlocuirea: kit ambreiaj – BMW Z4 (E85). Sfatul util de la experții AUTODOC:
Aveți grijă să nu deteriorați piesa.
Pasul 51
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 52
Înșurubați elementele de fixare ale plăcii de presiune. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 53
Strângeți elementele de fixare ale plăcii de presiune. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 25 Nm.
Pasul 54
Deșurubați placa de blocare a plăcii de presiune. Folosiți cheia hexagonală nr. H14. Folosiți o cheie cu clichet.
Înlocuirea: kit ambreiaj – BMW Z4 (E85). Sfatul util:
Atunci când o deșurubați, arcul-disc al ambreiajului poate țăcăni.
Pasul 55
Scoateți dispozitivul de blocare al volantului.
Pasul 56
Demontați rulmentul de debreiere.
Pasul 57
Demontați furca pârghiei de debreiere.
Pasul 58
Curățați locul de montare al manșonului de debreiere. Folosiți spray de curățare universal.
Pasul 59
Prelucrați locul de montaj al rulmentului de debreiere. Folosiți vaselină universală.
Pasul 60
Instalați furca pârghiei de debreiere.
Pasul 61
Instalați rulmentul nou de debreiere.
Pasul 62
Instalați cutia de viteze. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Înlocuirea: kit ambreiaj – BMW Z4 (E85). Experții AUTODOC recomandă:
Asigurați-vă că cutia de viteze nu este suportată (atârnată).
Pasul 63
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 64
Înșurubați elementele de fixare inferioare care unesc cutia de viteze la motor. Folosiți Torx E11. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 65
Instalați demarorul motorului.
Pasul 66
Înșurubați elementele de fixare ale demarorului motorului. Folosiți Torx E12. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 67
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 68
Înșurubați elementele de fixare care unesc cutia de viteze de blocul motor. Folosiți Torx E14. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 69
Strângeți elementele de fixare ale demarorului motorului. Folosiți Torx E12. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 43 Nm.
Pasul 70
Strângeți elementele de fixare care unesc cutia de viteze de blocul motor. Folosiți Torx E14. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 72 Nm.
Pasul 71
Înșurubați elementele de fixare inferioare care unesc cutia de viteze la motor. Folosiți Torx E11. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 22 Nm.
Pasul 72
Cuplați brațul de susținere al manetei de viteze.
Pasul 73
Instalați splintul.
Pasul 74
Fixați sigur știftul de blocare pe brațul de susținere al manetei de viteze.l
Pasul 75
Cuplați tija selectorului.
Pasul 76
Cuplați clema de fixare a tijei selectorului.
Pasul 77
Cuplați arborele cardanic la flanșa cutiei de viteze prin intermediul cuplajului arborelui de transmisie.
Pasul 78
Aliniați flanșa arborelui cardanic cu marcajul pe care l-ați făcut.
Pasul 79
Strângeți elementele de fixare ale cuplajului arborelui de transmisie. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 100 Nm.
Pasul 80
Cuplați lagărul central al arborelui cardanic la caroseria automobilului.
Pasul 81
Strângeți elementele de fixare ale lagărului de susținere a axului elicei. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 32 Nm.
Pasul 82
Susțineți suportul cutiei de viteze. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 83
Strângeți elementele de fixare care unesc suportul cutiei de viteze de caroseria automobilului. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 35 Nm.
Pasul 84
Susțineți sistemul de evacuare. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 85
Instalați scutul termic al sistemului de evacuare.
Pasul 86
Strângeți elementele de fixare ale scutului termic al sistemului de evacuare. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 87
Instalați elementul de fixare al sistemului de evacuare.
Pasul 88
Strângeți elementele de fixare ale sistemului de evacuare. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 22 Nm.
Pasul 89
Instalați suportul sistemului de evacuare.
Pasul 90
Strângeți elementele de fixare care unesc suportul sistemului de evacuare de caroseria automobilului. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 22 Nm.
Pasul 91
Cuplați conectorul senzorului de transmisie.
Pasul 92
Instalați cilindrul receptor al ambreiajului.
Pasul 93
Strângeți elementele de fixare ale cilindrului receptor al ambreiajului. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 22 Nm.
Pasul 94
Instalați suportul subcadrului.
Pasul 95
Strângeți elementele de fixare ale suportului de armare al subcadrului. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 59 Nm. +90°
Pasul 96
Instalați apărătoarea de noroi a motorului.
Pasul 97
Strângeți elementele de fixare ale apărătoarei de noroi a motorului. Folosiți o șurubelniță Phillips.
Pasul 98
Coborâți autovehiculul.
Pasul 99
Conectați borna cablului de legare la masă la baterie.
Pasul 100
Înșurubați elementul de fixare al bornei negative a bateriei. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 101
Monter batteridekselet.
Pasul 102
Închideți capacul compartimentului pentru bagaje.
Pasul 103
Lăsați motorul să funcționeze timp de câteva minute. Acest lucru este necesar pentru a vă asigura de funcționarea corespunzătoare a componentei.
Pasul 104
Opriți motorul.
Pasul 105
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 106
Închideți capota.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Tutorialele populare de mentenanță pentru BMW Z4 e85
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru BMW Z4 Roadster (E85)
Vezi mai mult
Verificările automobilului tău pe care trebuie să le efectuezi după iarnă | AUTODOC
3 lucruri care cauzează deteriorarea motorului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să lustruiești un capac vechi al camerei supapelor motorului până la un finisaj lucios | AUTODOC
Ce trebuie să faci dacă lampa airbagului este aprinsă | Sfaturi utile de la AUTODOC