Înlocuirea: flansa amortizor – VW POLO (AW1, BZ1). Sfatul util de la experții AUTODOC:
Procedura de înlocuire este identică pentru suporturile amortizorului stâng și cel drept a suspensiei spate.
Ambele suporturi ale telescoapelor de amortizor spate trebuie schimbate simultan.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - VW POLO (AW1, BZ1) - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 2
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 3
Ridicați automobilul.
Înlocuirea: flansa amortizor – VW POLO (AW1, BZ1). Sfatul util de la experții AUTODOC:
Dacă utilizați un cric, asigurați-vă că acesta este poziționat pe o suprafață plană, fără nicio neregularitate.Asigurați-vă că fixați sigur și suplimentar automobilul cu caprele de susținere.
Pasul 4
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. VW POLO (AW1, BZ1)
Pasul 5
Scoateți roata.
Pasul 6
Curățați elementul de fixare inferior al amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 7
Susțineți prin rezemare fuzeta din spate. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 8
Înșurubați elementul de fixare inferior al amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 9
Curățați elementele de fixare ale protectorului roții. Folosiți o perie de sârmă.
Pasul 10
Deșurubați elementele de fixare ale protectorului roții. Folosiți Torx T25. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 11
Deplasați într-o parte protectorul roții pentru a avea acces la elementele de fixare ale amortizorului superior.
Pasul 12
Curățați elementul de fixare al recipientului cu cărbune. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 13
Deșurubați elementul de fixare al recipientului cu cărbune. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 14
Deplasați într-o parte recipientul cu cărbune pentru a avea acces la elementele de fixare ale amortizorului superior.
Pasul 15
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 16
Deșurubați elementele de fixare ale suportului amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 17
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 18
Lăsați în jos cricul suport hidraulic cu aproximativ 10-15 cm.
Pasul 19
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 20
Îndepărtați amortizorul.
Pasul 21
Curățați suporturile amortizoarelor. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 22
Prindeți amortizorul într-o menghină.
Pasul 23
Scoateți capacul protector al suportului amortizorului. Folosiți o rangă.
Pasul 24
Curățați elementele de fixare ale tijei amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 25
Scoateți elementul de fixare al tijei pistonului amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de amortizoare DD№5,2. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 26
Îndepărtați bara de sprijin amortizor, scutul de protecție împotriva prafului și tamponul.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: flansa amortizor – VW POLO (AW1, BZ1). Verificați cu atenție suportul, burduful de protecție și limitatorul de șoc al amortizorului. Înlocuiți dacă este necesar.
Pasul 27
Instalați noul suport, burduful de protecție și tamponul de protectie pe amortizor.
Pasul 28
Strângeți piulița tijei amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de amortizoare DD№6. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 25 Nm.
Pasul 29
Tratați elementul de fixare ale tijei amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 30
Instalați capacul protector al suportului amortizorului.
Pasul 31
Desfaceți menghina și scoateți amortizorul.
Pasul 32
Amplasați amortizorul sub aripa roții și fixați-l.
Pasul 33
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 34
Ridicați cricul hidraulic pentru cutii de viteze cu 10-15 cm.
Pasul 35
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 36
Strângeți elementele de fixare ale suportului amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 50 Nm.+45°
Pasul 37
Tratați elementele de fixare ale suportului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 38
Reinstalați recipientul cu cărbune.
Pasul 39
Strângeți elementul de fixare al recipientului cu cărbune. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 12 Nm.
Pasul 40
Tratați elementul de fixare al recipientului cu cărbune. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 41
Instalați carenajul roții în locul său de montare.
Pasul 42
Înșurubați elementele de fixare ale protectorului interior al roții. Folosiți Torx T25. Folosiți o cheie cu clichet.
AUTODOC recomandă:
Pentru a strânge corect elementele de fixare, trebuie să ridicați cu cricul componentele suspensiei în poziția lor de lucru.
Pasul 43
Strângeți elementul de fixare inferior al amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 70 Nm.+180°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 44
Scoateți suportul de sub fuzeta din spate.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: flansa amortizor – VW POLO (AW1, BZ1). Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 45
Tratați elementele de fixare ale amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 46
Curățați locul de montare al jantei roții. Folosiți o perie de sârmă.
Pasul 47
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Utilizați lubrifiant ceramic.
Pasul 48
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: flansa amortizor – VW POLO (AW1, BZ1). După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 49
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. VW POLO (AW1, BZ1)
Pasul 50
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 51
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 52
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Tutorialele populare de mentenanță pentru VW Polo 6
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru VW POLO (AW1, BZ1)
Vezi mai mult
Înlocuirea ventilatorului de răcire a motorului | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvente 5 erori la efectuarea lucrărilor în compartimentul motorului | AUTODOC
Cum se înlocuiește suspensia la un BMW E30 Turbo | SUPERCAR AUTODOC
Cum să repari singur o bară de protecție | Sfaturi utile de la AUTODOC