Procedura de înlocuire este identică pentru suporturile telescopului amortizorului de stânga și cel de dreapta a suspensiei frontale.
Toate suporturile telescoapelor de amortizor față trebuie înlocuite simultan.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - Alfa Romeo 147 937 - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Efectuați înlocuirea în următoarea ordine:
Pasul 1
Deschideți capota motorului.
Pasul 2
Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 3
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 4
Deșurubați elementele de fixare de sus ale telescopului amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 5
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 6
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 7
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 8
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. Alfa Romeo 147 937
Pasul 9
Scoateți roata.
Pasul 10
Scoateți elementul de fixare care unește furtunul de frână de telescopul amortizorului. Folosiți o rangă.
Pasul 11
Desprindeți furtunul de frână de la telescopul amortizorului.
Pasul 12
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 13
Desfaceți piulița ce unește bieleta antiruliu la furca amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 14
Îndepărtați tija de stabilizare transversală.
Pasul 15
Curățați șurubul de fixare ce unește furca amortizorului cu brațul de suspensie inferior.
Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 16
Deșurubați șurubul de fixare ce unește furca amortizorului cu brațul de suspensie inferior.
Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 17
Curățați elementele de fixare ale brațului de control. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 18
Deșurubați elementul de fixare care unește brațul suspensiei de fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 19
Decuplați suportul sferic de la fuzetă. Folosiți un extractor pentru articulații sferice.
Pasul 20
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 21
Curățați elementul de fixare care unește furca amortizorului la ansamblul amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 22
Deconectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 23
Deșurubați elementul de fixare ce unește ansamblu amortizor la furca amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №Е14. Folosiți un port tarod. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 24
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 25
Desfaceți furca amortizorului de la ansamblul amortizor. Folosiți un ciocan.
Pasul 26
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 27
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 28
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 29
Comprimați arcul.
Pasul 30
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Folosiți o cheie de amortizoare DD№6 Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 31
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin.
Examinați capacul de praf și bara de protecție a amortizorului. Înlocuiți aceste componente în caz de necesitate.
Pasul 32
Instalați un braț nou al jambei suspensiei.
Pasul 33
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Folosiți o cheie de amortizoare DD№6 Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 35 Nm.
AUTODOC recomandă:
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 34
Decomprimați arcul.
Pasul 35
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 36
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 37
Curățați locurile de montare ale telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 38
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
AUTODOC recomandă:
Alfa Romeo 147 937 – Pentru evitarea leziunilor, țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 39
Curățați locurile de montare ale telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 40
Atașați furca amortizorului la ansamblul amortizor.
Pasul 41
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 42
Curățați locurile de montare și filetul brațului de suspensie. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 43
Conectați articulația sferică la fuzetă.
Pasul 44
Înșurubați elementul de fixare care unește brațul suspensiei de fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 45
Curățați locurile de montare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 46
Montați bieleta antiruliu transversală.
Pasul 47
Strângeți elementul de fixare al bieletei antiruliu. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 48
Conectați cablajul senzorului ABS.
Pasul 49
FIxați pe suport furtunul sistemului de frânare.
Pasul 50
Instalați clema de fixare a furtunului de frână.
Pasul 51
Strângeți șurubul de fixare ce unește ansamblul amortizor cu furca amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 85 Nm.
Pasul 52
Strângeți elementul de fixare care unește brațul suspensiei de fuzetă. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 50 Nm.
Pasul 53
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu cu furca amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 55 Nm.
Pasul 54
Proptiți brațul. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 55
Strângeți șurubul de fixare ce unește furca amortizorului la brațul de suspensie inferior. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №19. Utilizați o cheie tubulară №19. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
Pasul 56
Îndepărtați suportul de sub braț.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: flansa amortizor – Alfa Romeo 147 937. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 57
Tratați elementele de fixare ale portfuzetei. Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Tratați toate articulațiile bieletei antiruliu. Tratați toate articulațiile brațului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 58
Curățați locul de montare al jantei roții. Folosiți o perie de sârmă.
Pasul 59
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 60
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: flansa amortizor – Alfa Romeo 147 937. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 61
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. Alfa Romeo 147 937
Pasul 62
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 63
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 108 Nm.
Pasul 64
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
Pasul 65
Strângeți elementele de fixare de sus ale telescopului amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 50 Nm.
Pasul 66
Tratați elementele de fixare ale suportului telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 67
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 68
Închideți capota.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul ALFA ROMEO 147 (937)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru ALFA ROMEO 147 (937)
Vezi mai mult
Ce trebuie să faci dacă capota automobilului tău nu se deschide | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să repari singur o bară de protecție | Sfaturi utile de la AUTODOC
3 lucruri care cauzează deteriorarea motorului | Sfaturi utile de la AUTODOC
5 motive posibile pentru care încălzitorul automobilului tău nu funcționează
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la ALFA ROMEO 147