Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 3
Scoateți garnitura grilei de protecție a ștergătorului de parbriz.
Pasul 4
Ridicați și scoateți grila de protecție.
Pasul 5
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 6
Slăbiți elementul de fixare superior al suportului telescopului amortizor. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 7
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 8
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 9
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 10
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. VW Passat B5 Variant
Pasul 11
Scoateți roata.
Pasul 12
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 13
Deșurubați elementele de fixare ale pârghiei de control superioare (2 bucăți). Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №16.
Pasul 14
Scoateți șurubul de fixare. Folosiți un punctator. Folosiți un ciocan.
Pasul 15
Desprindeți brațul de control superior de la portfuzetă (2 bucăți). Folosiți o rangă.
Pasul 16
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 17
Deșurubați elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de bara stabilizatoare. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16 (2 bucăți).
Pasul 18
Deșurubați elementul de fixare ce unește bara stabilizatoare cu brațul de suspensie. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16 (2 bucăți).
Verificați strea manșoanelor de suport ale stabilizatorului. În caz de necesitate - înlocuiți componenta.
Pasul 20
Curățați elementele de fixare ale telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 21
Deșurubați elementul de fixare inferior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №18. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18.
Pasul 22
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 23
Desprindeți partea de jos a ansamblului amortizor-arc. Folosiți o rangă.
Pasul 24
Deșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor.
AUTODOC recomandă:
VW Passat B5 Variant – Nu coborâți brusc cricul de transmisie pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor automobilului.
Pasul 25
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 26
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 27
Slăbiți elementul de fixare superior al suportului telescopului amortizor. Utilizați o cheie tubulară №13.
Pasul 28
Demontați flanșa superioara a amortizorului împreună cu brațele de control.
Pasul 29
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Înlocuirea: arc spiral – VW Passat B5 Variant. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 30
Comprimați arcul.
Pasul 31
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 32
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 33
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin. Folosiți o rangă.
Pasul 34
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 35
Îndepărtați arcul.
Pasul 36
Îndepărtați capacul de praf și bara de protecție a amortizorului.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – VW Passat B5 Variant. Verificați cu atenție suportul, burduful de protecție și limitatorul de șoc al amortizorului. Înlocuiți dacă este necesar.
Pasul 37
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 38
Comprimați arcul.
Pasul 39
Instalați scutul de protecție contra prafului și limitatorul de săgeată dinamică pe noul amortizor.
Pasul 40
Instalați suportul superior și rulmentul suportului.
Pasul 41
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 50 Nm.
Înlocuirea: arc spiral – VW Passat B5 Variant. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 42
Decomprimați arcul. Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 43
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 44
Instalați flanșa superioara a amortizorului împreună cu brațele de control.
Pasul 45
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 22 Nm.
Pasul 46
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 47
Înșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Utilizați o cheie tubulară №15. Folosiți o cheie cu clichet. Nu îl strângeți.
AUTODOC recomandă:
VW Passat B5 Variant – Pentru evitarea leziunilor, țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 48
Curățați locurile de montare ale telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 49
Atașați brațul de control al suspensiei la telescopul amortizorului.
Pasul 50
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 51
Înșurubați elementul de fixare de jos al ansamblului amortizor-arc. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18.
Pasul 52
Curățați locurile de montare și filetul brațului de suspensie. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 53
Tratați toate articulațiile brațului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 54
Atașați brațul de control superior la portfuzetă (2 bucăți).
Pasul 55
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 56
Înșurubați elementele de fixare (2 bucăți) ale brațului de control superior. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №16.
Pasul 57
Proptiți brațul. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 58
Strângeți elementul de fixare inferior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 90 Nm.
Pasul 59
Strângeți elementele de fixare ale pârghiei de control superioare (2 bucăți). Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 40 Nm.
Pasul 60
Îndepărtați suportul de sub braț.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – VW Passat B5 Variant. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 61
Curățați locurile de montare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 62
Montați bieleta antiruliu transversală.
Pasul 63
Strângeți elementul de fixare ce unește bara stabilizatoare cu brațul suspensiei. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 40 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 64
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de bara stabilizatoare. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 40 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 65
Tratați toate articulațiile brațului. Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 66
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 67
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – VW Passat B5 Variant. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 68
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. VW Passat B5 Variant
Pasul 69
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 70
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 71
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
Pasul 72
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 65 Nm.
Pasul 73
Instalați și fixați grila de protecție a ștergătoarelor de parbriz.
Pasul 74
Instalați garnitura grilei de protecție.
Pasul 75
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 76
Închideți capota.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul VW Passat B5 GP Break (3BG, 3B6)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru VW PASSAT Variant (3B6)
Vezi mai mult
Lucruri pe care nu trebuie să le faceți niciodată cu o cutie de viteze automată | AUTODOC
Cum să-ți lustruiești anvelopele | Sfaturi utile de la AUTODOC
5 cele mai frecvente cauze ale scurgerilor de ulei | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să vopsiți un etrier de frână | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cele mai frecvent înlocuite piese auto la VW PASSAT