Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 3
Scoateți garnitura grilei de protecție a ștergătorului de parbriz.
Pasul 4
Ridicați și scoateți grila de protecție.
Pasul 5
Curățați elementele de fixare ale suportului superior al telescopului amortizorului. Folosiți spray WD-40.
Pasul 6
Slăbiți elementul de fixare superior al suportului telescopului amortizor. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 7
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 8
Slăbiți elementul de fixare al butucului roții. Utilizați o cheie tubulară №27. Folosiți un port tarod.
Pasul 9
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 10
Ridicați partea din față a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 11
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. VW Golf 5
Pasul 12
Scoateți roata.
Pasul 13
Deconectați cablajele și furtunul de frână de la suportul barei de sprijin amortizor. Folosiți o rangă.
Pasul 14
Curățați elementele de fixare ale bieletei antiruliu. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 15
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 16
Slăbiți piulița și îndepărtați bara de stabilizare de pe suportul amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 17
Îndepărtați tija de stabilizare transversală.
Pasul 18
Deșurubați elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți un bit XZN nr.12. Folosiți o cheie cu clichet. Folosiți un port tarod.
Pasul 19
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 20
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Înlocuirea: arc spiral – VW Golf 5. Sfatul util:
După aplicarea spray-ului așteptați câteva minute.Purtați ochelari de protecție.
Pasul 21
Deșurubați elementul de fixare ce conectează rotula suspensiei la brațul de control al suspensiei. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți un port tarod.
Pasul 22
Decuplați articulația sferică de pe braț.
Pasul 23
Deșurubați elementul de fixare ce conectează arborele de transmisie la butucul roții. Utilizați o cheie tubulară №27.
Pasul 24
Scoateți șurubul de fixare.
Pasul 25
Scoateți arborele de antrenare.
Pasul 26
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 27
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 28
Slăbiți elementul de fixare inferior care unește telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o cheie tubulară specială pentru demontarea amortizorului. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 29
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Pasul 30
Deșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor.
Înlocuirea: arc spiral – VW Golf 5. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Pentru a evita accidentările, susțineți telescopul amortizorului în timp ce desfaceți boțurile de fixare.
Pasul 31
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 32
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 33
Comprimați arcul.
Pasul 34
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 35
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 36
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin.
Pasul 37
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 38
Îndepărtați capacul de praf și bara de protecție a amortizorului.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – VW Golf 5. Verificați cu atenție suportul, burduful de protecție și limitatorul de șoc al amortizorului. Înlocuiți dacă este necesar.
Pasul 39
Îndepărtați arcul.
Pasul 40
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 41
Instalați scutul de protecție împotriva prafului și tamponul pe noul amortizor.
Pasul 42
Comprimați arcul.
Pasul 43
Instalați suportul superior și rulmentul suportului.
Pasul 44
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 45
Decomprimați arcul.
Pasul 46
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 47
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 48
Înșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor. Nu îl strângeți.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare. VW Golf 5
Pasul 49
Tratați locul de montare al telescopului amortizorului pe portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 50
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 51
Instalați șurubul de fixare.
Pasul 52
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți un bit XZN nr.12. Folosiți o cheie cu clichet.
Coborâți cricul hidraulic pentru cutia de viteze lent, fără zdruncinături, pentru a evita deteriorarea ansamblurilor și mecanismelor.
Pasul 54
Curățați canelurile articulației planetare a arborelui de antrenare. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 55
Montați arborele de transmisie în interiorul butucului roții.
Pasul 56
Atașați rotula suspensiei la brațul de control.
Pasul 57
Strângeți elementele de fixare ale articulației sferice. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Pasul 58
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 70 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 59
Montați bieleta antiruliu transversală.
Pasul 60
Strângeți elementul de fixare ce unește bieleta antiruliu de telescopul amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №18. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Pasul 61
FIxați pe suport furtunul sistemului de frânare. Cuplați elementele de fixare ale cablului senzorului ABS la barele de sprijin amortizor.
Pasul 62
Instalați și strângeți bolțul arborelui de transmisie. Utilizați o cheie tubulară №27.
Pasul 63
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Tratați toate articulațiile brațului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 64
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți o perie de sârmă.
Pasul 65
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 66
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: arc spiral – VW Golf 5. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 67
Montați roata.
Înlocuirea: arc spiral – VW Golf 5. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 68
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 69
Înșurubați elementul de fixare superior al barei de sprijin amortizor. Utilizați o cheie tubulară №13. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 15 Nm.+90°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 70
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 71
Instalați și fixați grila de protecție a ștergătoarelor de parbriz.
Pasul 72
Instalați garnitura grilei de protecție.
Pasul 73
Coborâți autovehiculul.
Pasul 74
Strângeți bolțul ce conectează arborele de transmisie la butucul roții. Utilizați o cheie tubulară №27. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 200 Nm.+180°
AUTODOC recomandă:
Important! Asigurați-vă că utilizați elemente de fixare noi.
Pasul 75
Strângeți șuruburile roții, în mod încrucișat. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 76
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
Pasul 77
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 78
Închideți capota.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul VW Golf V Hatchback (1K1)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru VW Golf V Hatchback (1K1)
Vezi mai mult
Testul de comparare a lichidelor de răcire | AUTODOC
8 obiceiuri proaste de conducere | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să-ți speli automobilul iarna | Sfaturile utile de la AUTODOC
Ce trebuie de făcut dacă climatizorul auto nu funcționează corect | Sfaturi de la AUTODOC