Ambele telescoape ale amortizoarelor suspensiei frontale trebuie înlocuite simultan.
Procedura de înlocuire este identică pentru telescopul de amortizor stânga și cel de dreapta a suspensiei frontale.
Vă rugăm să rețineți: toate lucrările la automobilul - VW Lupo 6X1 - trebuie efectuate cu motorul oprit.
Efectuați înlocuirea în următoarea ordine:
Pasul 1
Deschideți capota motorului.
Pasul 2
Folosiți o husă de protecție pentru a evita deteriorarea vopselei și a plasticului mașinii.
Pasul 3
Curățați elementele de fixare ale telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 4
Slăbiți elementul de fixare superior al suportului telescopului amortizor. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie tubulară piuliță amortizor de 21 mm. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 5
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 6
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Dacă utilizați un cric, asigurați-vă că acesta este poziționat pe o suprafață plană, fără nicio neregularitate.Asigurați-vă că fixați sigur și suplimentar automobilul cu caprele de susținere.
Pasul 8
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. VW Lupo 6X1
Pasul 9
Scoateți roata.
Pasul 10
Curățați elementele de fixare care unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 11
Deșurubați elementele de fixare care unesc suportul amortizorului cu port-fuzeta. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 12
Proptiți fuzeta. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 13
Deșurubați elementul de fixare superior al rulmentului de sarcină amortizor.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți suportul amortizorului atunci când deșurubați șuruburile de fixare. VW Lupo 6X1
Pasul 14
Scoateți șuruburile de fixare.
Pasul 15
Decuplați fuzeta de la bara de sprijin amortizor.
Pasul 16
Extrageți bara de sprijin amortizor.
Pasul 17
Montați bara de sprijin amortizor pe dispozitivul special pentru comprimarea arcurilor.
AUTODOC recomandă:
Rețineți că atunci când utilizați compresorul de arcuri, spirele arcului trebuie prinse în mod sigur, comprimându-l contemporan din partea opusă.Asigurați-vă că poziția arcului în interiorul suportului este corectă.Asigurați-vă că spirele arcurilor au intrat în mod ferm în manivelele de strângere.
Pasul 18
Curățați tija amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 19
Comprimați arcul.
Pasul 20
Deșurubați piulița tijei suportului de amortizare. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie tubulară piuliță amortizor de 21 mm. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 21
Îndepărtați suportul superior al barei de sprijin.
Pasul 22
Slăbiți arcul elicoidal.
Pasul 23
Îndepărtați arcul.
Pasul 24
Îndepărtați capacul de praf și bara de protecție a amortizorului.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – VW Lupo 6X1. Sfatul util de la AUTODOC:
Examinați cu atenție burduful, tamponul și bara de sprijin amortizor. Înlocuiți aceste componente în caz de necesitate.
Pasul 25
Demontați vechiul amortizor de la presa hidraulică pentru arcuri.
Pasul 26
Instalați noul amortizor pe presa hidraulică pentru arcuri.
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – VW Lupo 6X1. Sfatul util de la experții AUTODOC:
Înainte de instalare, amortizorul trebuie pompat manual de 3-5 ori.
Pasul 27
Instalați scutul de protecție contra prafului și limitatorul de săgeată dinamică pe noul amortizor.
Pasul 28
Montați arcul pe amortizor.
Pasul 29
Comprimați arcul.
Pasul 30
Instalați suportul superior și rulmentul suportului.
Pasul 31
Strângeți șurubul tijei pistonului barei de sprijin amortizor. Folosiți cheia hexagonală nr. H7. Folosiți o cheie tubulară piuliță amortizor de 21 mm. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
AUTODOC recomandă:
Asigurați-vă că arcul este poziționat corect. Evitați poziționarea incorectă a acestuia.
Pasul 32
Tratați tija telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 33
Decomprimați arcul.
Pasul 34
Scoateți telescopul amortizorului în ansamblu.
Pasul 35
Curățați locurile de montare ale telescopului amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 36
Instalați bara de sprijin amortizor sub arcul roții.
Pasul 37
Înșurubați elementele de fixare superioare ale suportului jambei amortizorului. Nu îl strângeți.
AUTODOC recomandă:
VW Lupo 6X1 – Pentru evitarea leziunilor, țineți bara de suspensie atunci când înșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 38
Fixați bara de sprijin amortizor pe fuzetă.
Pasul 39
Instalați șuruburile de fixare.
Pasul 40
Înșurubați elementele de fixare care unesc suportul amortizorului cu port-fuzeta. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 41
Strângeți elementele de fixare de jos ce unesc telescopul amortizorului de portfuzetă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 40 Nm. +90°
Pasul 42
Îndepărtați suportul de sub fuzetă.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – VW Lupo 6X1. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 43
Tratați elementele de fixare ale amortizorului telescopic. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 44
Curățați locul de montare al jantei roții. Folosiți o perie de sârmă.
Pasul 45
Tratați suprafața unde discul de frână intră în contact cu janta. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 46
Curățați suprafața discului de frână. Folosiți un spray curățare frâne.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: ansamblu telescop arc – VW Lupo 6X1. După aplicarea spray-ului, așteptați câteva minute.
Pasul 47
Montați roata.
AUTODOC recomandă:
Atenție! Pentru evitarea leziunilor, țineți roata atunci când înșurubați șuruburile de fixare la automobil. VW Lupo 6X1
Pasul 48
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 49
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 110 Nm.
Pasul 50
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
Pasul 51
Strângeți elementele de fixare superioare ale suportului jambei amortizorului. Folosiți cheia hexagonală nr. H6. Folosiți o cheie tubulară piuliță amortizor de 21 mm. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 60 Nm.
Pasul 52
Tratați elementele de fixare ale suportului telescopului amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 53
Îndepărtați husa de protecție.
Pasul 54
Închideți capota.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul VW Lupo / Lupo 3L (6X1, 6E1)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru VW Lupo (6X1, 6E1)
Vezi mai mult
Cum să-ți speli automobilul iarna | Sfaturile utile de la AUTODOC
Restaurarea arborelui cardanic de unul singur | Restaurarea transmisiei – Partea 1
Cum să economisești banii atunci când cumperi piese auto
Ce trebuie să faci dacă este aprins (TPMS) | Sfaturi utile de la AUTODOC