Ambele amortizoare ale suspensiei spate trebuie înlocuite simultan.
Procedura de înlocuire este identică pentru amortizorul stâng și cel drept a suspensiei spate.
Atenție! Opriți motorul înainte de a începe orice lucrare - VW Golf 5.
Înlocuiți în următoarea ordine:
Pasul 1
Securizați roțile cu un opritor de roată.
Pasul 2
Slăbiți șuruburile de fixare a roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 3
Ridicați partea din spate a vehiculului și fixați-l cu ajutorul unor suporturi.
Pasul 4
Deșurubați bolțurile roților.
AUTODOC recomandă:
Important! Țineți roata atunci când deșurubați șuruburile de fixare. VW Golf 5
Pasul 5
Scoateți roata.
Pasul 6
Curățați toate articulațiile brațului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 7
Puneți un semn pe șurubul de reglare unghi roată.
Pasul 8
Deșurubați elementul care fixează brațul pe grindă. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie cu clichet.
Pasul 9
Proptiți brațul. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Coborâți cricul hidraulic pentru cutia de viteze lent, fără zdruncinături, pentru a evita deteriorarea ansamblurilor și mecanismelor.
Pasul 12
Extrageți arcul.
Pasul 13
Curățați elementele de fixare ale amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 14
Înșurubați elementul de fixare inferior al amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți un port tarod.
Pasul 15
Deșurubați elementul de fixare superior al amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie cu clichet.
AUTODOC recomandă:
Pentru a evita accidentările, susțineți amortizorul atunci când desfaceți bolțurile.
Pasul 16
Îndepărtați amortizorul.
Pasul 17
Prindeți amortizorul într-o menghină.
Pasul 18
Îndepărtați capacul de protecție al bieletei antiruliu. Folosiți o rangă.
Pasul 19
Curățați elementele de fixare ale tijei amortizorului. Folosiți o perie de sârmă. Folosiți spray WD-40.
Pasul 20
Îndepărtați elementul de fixare al tijei pistonului amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Folosiți clești cu blocare.
Pasul 21
Îndepărtați bara de sprijin amortizor, scutul de protecție împotriva prafului și tamponul.
Înlocuirea: amortizoare – VW Golf 5. Sfatul util:
Examinați capacul de praf și bara de protecție a amortizorului. Înlocuiți aceste componente în caz de necesitate.Înainte de instalare, amortizorul trebuie pompat manual de 3-5 ori.
Pasul 22
Instalați suportul, scutul de protecție împotriva prafului și tamponul pe noul amortizor.
Pasul 23
Înșurubați elementul de fixare superior al tijei amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №16. Utilizați o cheie tubulară №16. Folosiți clești cu blocare. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 25 Nm.
Pasul 24
Tratați elementul de fixare ale tijei amortizorului. Folosiți unsoare de cupru.
Pasul 25
Montați capacul de protecție al bieletei antiruliu.
Pasul 26
Desfaceți menghina și scoateți amortizorul.
Pasul 27
Amplasați amortizorul sub aripa roții și fixați-l.
Înlocuirea: amortizoare – VW Golf 5. Sfatul util de la AUTODOC:
Pentru a evita accidentarea, sprijiniți amortizorul atunci când înșurubați șuruburile de fixare.
Pasul 28
Înșurubați elementul de fixare de sus al amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №10.
Pasul 29
Strângeți elementul de fixare inferior al amortizorului. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №21. Utilizați o cheie tubulară №21. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 130 Nm.
Pasul 30
Instalați arcul elicoidal împreună cu suporturile de cauciuc în locurile de montare. Folosiți o rangă.
Pasul 31
Proptiți brațul. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Reglați poziția șurubului de aliniere potrivit marcajului.
Pasul 33
Îndepărtați suportul de sub braț.
AUTODOC recomandă:
Înlocuirea: amortizoare – VW Golf 5. Coborâți cricul de transmisie lin, fără smucituri, pentru a evita deteriorarea componentelor și a mecanismelor.
Pasul 34
Înșurubați elementul de fixare ce unește brațul de control la subcadrul din spate. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18.
Pasul 35
Proptiți brațul. Folosiți un cric hidraulic pentru cutia de viteze.
Pasul 36
Strângeți elementul de fixare ce unește brațul de control la subcadrul din spate. Utilizați o cheie în combinaţie fixă №18. Utilizați o cheie tubulară №18. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 95 Nm.
Pasul 37
Strângeți elementul de fixare superior al amortizorului. Utilizați o cheie tubulară №10. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 50 Nm.
Pentru a evita rănirea, susțineți roata atunci când înșurubați bolțurile de fixare.
Pasul 43
Înșurubați bolțurile roții. Folosiți o cheie tubulară de impact pentru roată #17.
Pasul 44
Așezați din nou vehiculul la sol și, lucrând în ordine încrucișată, strângeți șuruburile de fixare ale roții. Folosiți o cheie de cuplu. Strângeți pînă la cuplul de 120 Nm.
Pasul 45
Scoateți cricul și opritoarele de roată.
V-a fost util acest manual?
Vă rugăm să evaluați acest manual pe o scară de la 1 la 5. Dacă aveți întrebări, nu ezitați să ne întrebați.
Au votat – 0
Căutați anvelopele corespunzătoare?
Aflați ce dimensiuni ale anvelopelor și ale roților sunt compatibile cu modelul VW Golf V Hatchback (1K1)
Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele
Instalați aplicația AUTODOC CLUB!
Gestionarul dumneavoastră personal de cheltuieli pentru automobilul dumneavoastră, sfaturi utile de mentenanță, note de reamintire despre programările viitoare și intervalele de întreținere, instrucțiunile de reparație de sine stătătoare — toate acestea pe telefonul dumneavoastră.
Scanați
Pentru a descărca aplicația:
- scanați codul QR
- descărcați din App Store
- descărcați din Google Play
Sfaturile și trucurile pentru VW Golf V Hatchback (1K1)
Vezi mai mult
Cum să îndepărtezi rugina | Sfaturi utile de la AUTODOC
Cum să utilizezi echipamentul de sablare | Sfaturile utile de la AUTODOC
5 motive posibile pentru care încălzitorul automobilului tău nu funcționează
Cele mai frecvente 5 erori de înlocuire a bujiilor | Sfaturi utile de la AUTODOC