Transmisie Twin Clutch SST: informații importante, tipuri, trăsături și parametri tehnici

Transmisie Twin Clutch SST: informații importante, tipuri, trăsături și parametri tehnici

Twin Clutch SST, cunoscută și ca Twin Clutch Sport Shift Transmission, este o transmisie manuală automatizată cu 6 viteze, cu ambreiaj dublu și mod de control manual. Este instalată pe mașinile Mitsubishi și unele modele ale grupului francez PSA. Această cutie de viteze a fost dezvoltată de Mitsubishi Motors în colaborare cu compania Getrag (în prezent cunoscută drept Magna PT). A fost folosită pentru prima dată în 2008, pe Lancer Evolution X. Se caracterizează prin trepte de viteză relativ apropiate, ceea ce are un impact pozitiv asupra dinamicii vehiculului și este important pentru mașinile înalt performante.

Cum funcționează Twin Clutch SST

Twin Clutch SST are la bază două ambreiaje electro-hidraulice, fiecare fiind responsabil de un set individual de viteze. În timp ce o viteză este acționată, a doua este deja selectată și va fi cuplată de îndată ce ambreiajul corespunzător va fi acționat. Schimbarea vitezelor se realizează lin, fără întreruperi are cuplului motor. Acest lucru asigură o dinamică excelentă, reducerea consumului de combustibil și permite un condus mai sportiv.

În modul automat, unitatea de control a cutiei de viteze decide ce viteză trebuie selectată în funcție de informațiile de la diverși senzori. Șoferul poate să aleagă între modurile de condus, inclusiv Normal și Sport (S-Sport pe unele versiuni). În caz de nevoie, șoferul poate schimba la controlul manual. Pentru aceasta, el glisează maneta schimbătorului de viteze din poziția “D” într-o fantă specială, după care în poziția “+” sau “-” sau folosește schimbătoarele cu padele.

Caracteristicile tehnice ale Twin Clutch SST

Cod cutie de vitezeNumăr de vitezeCapacitate maximă motor LCuplu maxim, N·mTip ambreiajTracțiuneÎnceput producțieModele pe care sut aplicate
SPS6 (6DCT470)62.2470WetFWD, AWD2008Mitsubishi cX; Mitsubishi Outlander; Citroën C-Crosser; Galant Fortis; Peugeot 4007; Mitsubishi Lancer

Defecțiuni frecvente

  • Amortizorul și arcurile se pot defecta prematur. Problema este înrăutățită de condusul agresiv.
  • Transmisia este sensibilă la murdărire. Filtrul și lichidul trebuie înlocuit frecvent.
  • Canalurile corpului supapei hidraulice și electrovalvele se înfundă cu produse de uzură de la plăcile de frecare și elementele amortizorului, fapt ce duce la defectarea transmisiei.
  • Transmisia tinde să se supraîncălzească, astfel că răcitorul de lichid trebuie curățat regulat.
  • Carcasa de etanșare poate fi deteriorată de vibrațiile excesive, cauzând scurgeri la carcasa cutiei de viteze.
Profilul dvs. este asistentul dvs. personal.

Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele