Metode simple de la AUTODOC
- Efectuați o inspecție vizuală
- Dacă există coroziune la bornele bateriei de acumulatoare, curățați-o cu o perie de sârmă și aplicați o unsoare de cupru.
- Dacă dumneavoastră ați observat careva deteriorări ale carcasei, cel mai bine este să înlocuiți bateria de acumulatoare.
- Verificați nivelurile de electroliți utilizând indicatorul
Îndepărtați orice praf și murdărie de pe indicator și vedeți culoarea acestuia:- Verde înseamnă că nivelul de electroliți și de încărcare este normal.
- Alb înseamnă că încărcarea este slabă și este nevoie de reîncărcare.
- Roșu înseamnă că aciditatea electrolitului a crescut și nivelul apei a scăzut.
- Verificați nivelul electrolitului utilizând marcajele speciale de pe carcasa bateriei de acumulatoare
Asigurați-vă că nivelul electrolitului este cuprins între marcajele „min” și „max”.
- Verificați nivelul electrolitului utilizând un tub de sticlă dacă bateria de acumulatoare nu are marcajele care indică nivelul
- Parcați automobilul pe o suprafață plană. Curățați elementele baterie de acumulatoare de praf și murdărie.
- Scoateți capacul elementului și introduceți tubul.
- Când tubul ajunge la plăcile de plumb, umpleți-l și scoateți-l.
- Înșurubați capacul elementului la loc
- Înălțimea electrolitului din tub indică nivelul acestuia în bateria de acumulatoare.
- Verificați densitatea electrolitului
- Parcați automobilul pe o suprafață plană. Curățați elementele baterie de acumulatoare de praf și murdărie.
- Scoateți capacul elementului și introduceți hidrometrul.
- Preluați o probă completă de electrolit în hidrometru. Flotorul ar trebui să plutească liber în lichid.
- Indicațiile la care electrolitul corespunde cu scara de pe flotor indică densitatea electrolitului.
- Turnați cu grijă electrolitul înapoi în bateria de acumulatoare.
- Înșurubați capacul elementului la loc
- Măsurați tensiunea bateriei de acumulatoare utilizând un voltmetru sau multimetru
Comutați multimetrul la modul de măsurare a tensiunii în regim de curent continuu și setați intervalul la 20 de volți.
Conectați sonda neagră a multimetrului la borna negativă a bateriei și sonda roșie la borna pozitivă. Citiți indicația de pe ecranul multimetrului.- Dacă bateria de acumulatoare este complet încărcată, tensiunea ar trebui să depășească 12,6 volți. O tensiune mai mică de 12,6 volți înseamnă că bateria este încărcată mai puțin de 50%.
- Dacă tensiunea bateriei de acumulatoare este mai mică de 11,6 volți, înseamnă că bateria de acumulatoare este complet descărcată.
- Verificați nivelul de încărcare a bateriei de acumulatoare utilizând un dispozitiv de testat bateria automobilului
Conectați sondele la bornele pozitive și negative ale bateriei de acumulatoare:
- Măsurați tensiunea bateriei de acumulatoare fără rezistența de sarcină.
- Bateria de acumulatoare a automobilului este încărcată 100% dacă indicațiile sunt cuprinse între 12,6 și 12,9.
- Bateria de acumulatoare a automobilului este descărcată dacă indicațiile sunt mai mici de 11,5.
- Măsurați tensiunea bateriei de acumulatoare cu rezistența de sarcină.
- Bateria de acumulatoare a automobilului este încărcată 100% dacă indicațiile sunt mai mari de 10,2.
- Bateria de acumulatoare a automobilului este complet descărcată dacă indicațiile sunt mai mici de 7,8.
Comentați