Steptronic este o funcție a schimbării manuale a vitezelor predominant la cutiile de viteză automate cu convertor de cuplu hiraulic, instalată pe vehiculele BMW, MG, MINI și Rover. De curând poate fi întâlnită și la transmisiile semiautomate. A apărut la mijlocul anilor 90. Pentru a schimba modul manual trebuie să schimbați maneta în poziția “S” sau “M/S”. Mișcând-o în față și în spate puteți schimba în sus sau în jos. În plus, multe versiuni de mașini au butoane pentru acționarea modului de control manual a transmisiei, montate pe volan.
Cutii de viteză populare cu mod Steptronic
Indice | Tip | Număr de viteze | Capacitate maximă motor, l | Cuplu motor maxim, Nm | Modele aplicable |
ZF 8HP45 | TA cu convertor de cuplu hidraulic | 8 | 3,5 | 500 | BMW F20; BMW F22; BMW F30; BMW X3 F25; BMW X5 F15; BMW F10 |
ZF 8HP70 | TA cu convertor de cuplu hidraulic | 8 | 6,2 | 750 | BMW F30; BMW F10; BMW G11; BMW X5 F15 |
ZF 8HP90 | TA cu convertor de cuplu hidraulic | 8 | 8,0 | 1000 | BMW G11/G12 |
ZF VT1-11A | CVT (transmisie continuu variabilă) | – | 1,6 | 150 | MG MGF; MG Rover 25; MG Rover TF; MINI Hatch |
Getrag 7DCT300 | Automată cu ambreiaj dublu | 7 | 2,0 | 320 | MINI Hatch; MINI Convertible |
Comentați