Ce este Manumatic? Trăsături și parametri tehnici ai cutiei de viteze

Ce este Manumatic? Trăsături și parametri tehnici ai cutiei de viteze

Manumatic este un tip de transmisie care permite funcționarea atât în modul automat, cât și manual. Implicit, selectarea vitezei este realizată de către unitatea de control electronică și nu poate fi controlată de șofer. Totuși, în caz de nevoie, șoferul poate selecta vitezele manual, dacă dorește de exemplu să accelereze rapid sau să economisească combustibil. Controlul manual este realizat de obicei prin mutarea manetei de viteză într-o fantă specială, iar uneori cu ajutorul butoanelor sau manetelor de pe volan.

Principiul de operare

De obicei, manumatic are la bază o transmisie automată tradițională echipată cu un convertor de cuplu hidraulic. Totuși, adesea pot fi întâlnite transmisii manuale automatizate și transmisii variabil continuu.

Modul de control manual este posibil datorită unui soft special a unității de control electronice. Când șoferul alege o viteză anume, semnalul corespunzător este transmis către unitatea de control electronică, care apoi activează viteza selectată.

Nume de brand populare pentru manumatic

Nume Marca auto
Sportronic, Q-Tronic, Q-System Alfa Romeo
Touch Activated Power (TAPshift) Chevrolet, Pontiac, Saturn
S Tronic  Audi
Steptronic BMW, MINI, Rover, MG
AutoStick Dodge, Jeep, Chrysler, Ram 
Shiftronic, HIVEC H-Matic Hyundai
MultiMatic, iShift, S-matic Honda
Direct-Shift Gearbox (DSG) Volkswagen, Škoda
Sportmatic Kia
Comfortronic Lancia
CommandShift Land Rover
ActiveMatic Mazda
TouchShift, G Tronic, Mercedes-Benz
Xtronic CVT, DualMatic M-ATx Nissan
ActiveSelect Opel, Vauxhall, Holden
E-Shift Lexus
2Tronic Peugeot
Tiptronic Porsche, Volkswagen, SEAT, Audi, Škoda, Peugeot
Tiptronic S Porsche
Geartronic, I-Shift Volvo
SportShift Subaru, Honda
Auto-Gear Shift Suzuki
Multimode manual transmission Toyota
Sportronic Alfa Romeo, Mitsubishi
Switchtronic Alpina
SelectShift  Ford, Lincoln
Sequential SportShift  Acura, Honda, Ford
Allshift, INVECS I-III, Twin Clutch SST Mitsubishi
Multimode manual transmission Toyota
Touchtronic Aston Martin
EGS Peugeot, Citroën
Sentronic  Saab
Protronic Proton
Driver Shift Control (DSC), Touch Activated Control (TACshift)  Pontiac

Avantaje și dezavantaje manumatic

AvantajeDezavantaje
Este posibilă frânarea de la motorSchimbarea mai lentă a vitezelor comparativ cu transmisia manuală
Consum mai redus de combustibil comparativ cu transmisiile automate tradiționaleDimensiunea mai mare a cutiei de viteze
Dinamică îmbunătățită a vehicululuiConstrucție complexă
Opțiune de mod sportCost mare
Motorul este protejat împotriva deteriorării cauzate de schimbarea incorectă a vitezelor
O mai bună controlabilitate a mașinii
Profilul dvs. este asistentul dvs. personal.

Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele