Ce este INVECS I-III? Trăsături și parametri tehnici ai cutiei de viteze

Ce este INVECS I-III? Trăsături și parametri tehnici ai cutiei de viteze

INVECS I-III este un sistem de control al transmisiei inteligente dezvoltat de Mitsubishi Motors atât pentru cutiile de viteze automate clasice, cât și cutiile de viteze variabil continuu. Acesta se poate adapta stilului șoferului, având și sistem de schimbare a vitezelor manual fără ambreiaj. Această tehnologie a fost prezentată pentru prima dată în 1992, iar Mitsubishi Galant a fost prima mașină echipată cu acest sistem. A treia generație de transmisii INVECS este în prezent instalată la modelele actuale.

Cum funcționează INVECS I-III

Prima generație a INVECS a fost un sistem complex care regla funcționarea transmisiei, trenul de rulare, controlul direcției și suspensiei. Funcționa împreună cu o cutie de viteze automată convențională echipată cu convertor de cuplu hidraulic și seturi de angrenaje planetare.

La a doua generație, sistemul INVECS a fost împerecheat din nou cu o cutie de viteze automată convențională, dar cu funcții mult mai extinse, precum abilitatea de a se adapta la stilul individual de condus și un mod manual cu schimbarea vitezelor în stil secvențial.

A treia generație a sistemului este proiectată să funcționeze cu o cutie de viteze în trepte, care permite o schimbare extrem de lină a treptelor de viteze și utilizarea eficientă a puterii motorului. Modul Sport al controlului manual are 6 viteze simulate.

Maneta schimbătorului de viteze este folosită pentru a controla transmisia INVECS I-III în modul manual, unele mașini având și schimbătoare cu padele.

Transmisii INVECS I-III populare

Generația INVECS An debut Cod cutie de viteze Tip transmisie Număr de viteze Capacitate maximă motor, L Tracțiune mașină Modele pe care sunt aplicate
I 1992 F4A33 Automată cu convertor de cuplu 4 3.0 FWD Mitsubishi Galant; Mitsubishi Diamante
W4A32 Automată cu convertor de cuplu 4 3.0 AWD Mitsubishi Galant; Mitsubishi Diamante
II 1994 F4A42 Automată cu convertor de cuplu 4 2.8 FWD Mitsubishi Carisma; Mitsubishi Galant; Mitsubishi Space Star; Mitsubishi Lancer
F5A5 Automată cu convertor de cuplu 5 3.8 FWD, AWD Mitsubishi Galant; Mitsubishi Eclipse
III 2000 W1CJA (JF011E) Transmisie variabilă continuu 2.5 AWD Mitsubishi ASX; Mitsubishi Lancer; Mitsubishi Outlander

Defecțiuni frecvente ale transmisiilor INVECS I-III

DefecțiuniTransmisii
Bucșele și garniturile se deteriorează din cauza uzurii elementelor convertorului de cuplu, determinând apariția scurgerilor.F4A33; W4A32
Plăcile de frecare se ard din cauza supraîncălzirii, fapt ce cauzează probleme la schimbarea vitezelor.F4A33; W4A32
Contactele electrovalvei se murdăresc.F4A33; F4A42; W4A32 
Scade nivelul de lubrifiant, cauzând defectarea pompei transmisiei.F4A42
Supapa de control de flux a pompei transmisiei se defectează. W1CJA (JF011E)
Rulmenții arborilor de intrare și ieșire se uzează.W1CJA (JF011E)
Profilul dvs. este asistentul dvs. personal.

Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele