Autostick este numele funcțíei de schimbare manuală a vitezei la câteva transmisii automate instalate pe mașinile Jeep, Chrysler, Fiat, Dodge și Ram. A fost utilizată pentru prima dată în 1996, pe sedanele Dodge Intrepid și Eagle Vision TSi, fiind în prezent disponibilă pentru majoritatea modelelor de la Fiat Chrysler Automobiles. Autostick permite șoferului să folosească cuplul motor în modul manual cât mai eficient posibil.
Principiul de operare al transmisiilor cu funcție Autostick
Cutiile de viteze cu funcție Autostick sunt transmisii automate cu convertor de cuplu, angrenaje planetare, control electronic și funcție de adaptare la stilul de condus. Convertorul de cuplu dispune de o funcție de blocare. Controlul manual este realizat cu ajutorul software-ului.
Modelul de schimbare a vitezelor și modurile de operare diferă în funcție de modelul vehiculului și versiunea transmisiei. La unele vehicule, puteți trece în modul manual prin mutarea manetei schimbătorului de viteze în poziția “Autostick” și schimba viteza prin mutarea manetei în poziția “+” sau “-”. La alte mașini, schimbarea vitezei în sus sau în jos este realizată direct în poziția “D” prin mutarea manetei în stânga sau în dreapta. Adesea, pentru o schimbare mai comodă a vitezei se oferă schimbătoare cu padele sau butoane montate pe volan.
Transmisii populare cu mod Autostick
Indice transmisie | Producător | Număr de viteze | Tip de tracțiune | Dispunere motor | Început producție | Modele pe care a fost aplicată |
42LE (A606) | Chrysler | 4 | FWD | Longitudinal | 1993 | Chrysler LHS; Chrysler Concorde; Plymouth Prowler; Chrysler 300M; Dodge Intrepid; Chrysler New Yorker; Chrysler Prowler; Eagle Vision |
42RLE | Chrysler | 4 | RWD, AWD | Longitudinal | 2003 | Chrysler 300; Dodge Charger; Dodge Durango; Dodge Magnum; Dodge Nitro; Jeep Liberty; Dodge Challenger; Dodge Ram |
40TES/ 41TES | Chrysler | 4 | FWD | Transversal | 2007 | Chrysler Sebring; Dodge Journey; Chrysler 200; Dodge Avenger |
62TE | Chrysler | 6 | FWD | Transversal | 2007 | Dodge Journey; Chrysler Pacifica; Chrysler 200; Dodge Avenger; Chrysler Town and Country; Chrysler Grand Voyager; Dodge Grand Caravan; Volkswagen Routan; Chrysler Sebring; Ram ProMaster |
545RFE | Chrysler | 5 | RWD, AWD | Longitudinal | 2001 | Dodge Durango; Dodge Ram; Dodge Power Wagon; Jeep Grand Cherokee; Jeep Commander; Dodge Dakota; Jeep Liberty; Mitsubishi Raider; Jeep Wrangler; Chrysler Aspen |
W5A580 (722.6 5G-Tronic) | Mercedes-Benz | 5 | RWD, AWD | Longitudinal | 1996 | Chrysler 300;Dodge Nitro; Jeep Grand Cherokee WK; Chrysler Crossfire; Dodge Charger; Jeep Commander XK |
845RE (8HP45) | Chrysler-ZF | 8 | RWD, AWD | Longitudinal | 2010 | Chrysler 300; Dodge Charger |
948TE (9HP48) | Chrysler-ZF | 9 | FWD | Transversal | 2013 | Chrysler Town și Country; Jeep Renegade; Jeep Cherokee; Dodge Caravan |
Defecțiuni frecvente ale transmisiilor cu funcție Autostick
Defecțiuni | Transmisii |
Defectarea senzorilor, însoțită de schimbarea cu întârziere a vitezelor, schimbarea spontană și probleme de blocare a transmisiei. | 42LE (A606); 40TES; 41TES; 42RLE; 62TE; 948TE (9HP48) |
Bucșa dintre arborii transmisiei este predispusă la defectarea prematură. | W5A580 (722.6 5G-Tronic) |
Ambreiajul volantei se defectează prematur. | W5A580 (722.6 5G-Tronic) |
Electrovalvele corpului supapei se contaminează rpid. | W5A580 (722.6 5G-Tronic).62TE |
Placa conductoare și senzorii de viteză se defectează. | W5A580 (722.6 5G-Tronic) |
Comentați