Autostick: trăsături, avantaje și dezavantaje

Autostick: trăsături, avantaje și dezavantaje

Autostick este numele funcțíei de schimbare manuală a vitezei la câteva transmisii automate instalate pe mașinile Jeep, Chrysler, Fiat, Dodge și Ram. A fost utilizată pentru prima dată în 1996, pe sedanele Dodge Intrepid și Eagle Vision TSi, fiind în prezent disponibilă pentru majoritatea modelelor de la Fiat Chrysler Automobiles. Autostick permite șoferului să folosească cuplul motor în modul manual cât mai eficient posibil.

Principiul de operare al transmisiilor cu funcție Autostick

Cutiile de viteze cu funcție Autostick sunt transmisii automate cu convertor de cuplu, angrenaje planetare, control electronic și funcție de adaptare la stilul de condus. Convertorul de cuplu dispune de o funcție de blocare. Controlul manual este realizat cu ajutorul software-ului.

Modelul de schimbare a vitezelor și modurile de operare diferă în funcție de modelul vehiculului și versiunea transmisiei. La unele vehicule, puteți trece în modul manual prin mutarea manetei schimbătorului de viteze în poziția “Autostick” și schimba viteza  prin mutarea manetei în poziția “+” sau “-”. La alte mașini, schimbarea vitezei în sus sau în jos este realizată direct în poziția “D” prin mutarea manetei în stânga sau în dreapta. Adesea, pentru o schimbare mai comodă a vitezei se oferă schimbătoare cu padele sau butoane montate pe volan.

Transmisii populare cu mod Autostick

Indice transmisieProducătorNumăr de vitezeTip de tracțiuneDispunere motorÎnceput producțieModele pe care a fost aplicată
42LE (A606)Chrysler4FWDLongitudinal1993Chrysler LHS; Chrysler Concorde; Plymouth Prowler; Chrysler 300M; Dodge Intrepid; Chrysler New Yorker; Chrysler Prowler; Eagle Vision
42RLEChrysler4RWD, AWDLongitudinal2003Chrysler 300; Dodge Charger; Dodge Durango; Dodge Magnum; Dodge Nitro; Jeep Liberty; Dodge Challenger; Dodge Ram
40TES/ 41TESChrysler4FWDTransversal2007Chrysler Sebring; Dodge Journey; Chrysler 200; Dodge Avenger
62TEChrysler6FWDTransversal2007Dodge Journey; Chrysler Pacifica; Chrysler 200; Dodge Avenger; Chrysler Town and Country; Chrysler Grand Voyager; Dodge Grand Caravan; Volkswagen Routan; Chrysler Sebring; Ram ProMaster
545RFEChrysler5RWD, AWDLongitudinal2001Dodge Durango; Dodge Ram; Dodge Power Wagon; Jeep Grand Cherokee; Jeep Commander; Dodge Dakota; Jeep Liberty; Mitsubishi Raider; Jeep Wrangler; Chrysler Aspen
W5A580 (722.6 5G-Tronic)Mercedes-Benz5RWD, AWDLongitudinal1996Chrysler 300;Dodge Nitro; Jeep Grand Cherokee WK; Chrysler Crossfire; Dodge Charger; Jeep Commander XK
845RE (8HP45)Chrysler-ZF8RWD, AWDLongitudinal2010Chrysler 300; Dodge Charger
948TE (9HP48)Chrysler-ZF9FWDTransversal2013Chrysler Town și Country; Jeep Renegade; Jeep Cherokee; Dodge Caravan

Defecțiuni frecvente ale transmisiilor cu funcție Autostick

DefecțiuniTransmisii
Defectarea senzorilor, însoțită de schimbarea cu întârziere a vitezelor, schimbarea spontană și probleme de blocare a transmisiei.42LE (A606); 40TES; 41TES; 42RLE; 62TE; 948TE (9HP48)
Bucșa dintre arborii transmisiei este predispusă la defectarea prematură.W5A580 (722.6 5G-Tronic)
Ambreiajul volantei se defectează prematur.W5A580 (722.6 5G-Tronic)
Electrovalvele corpului supapei se contaminează rpid.W5A580 (722.6 5G-Tronic).62TE
Placa conductoare și senzorii de viteză se defectează.W5A580 (722.6 5G-Tronic)