Activematic — cutii de viteză pentru mașini Mazda

Activematic — cutii de viteză pentru mașini Mazda

Activematic este o serie de transmisii automate cu opțiune de control manual instalate pe modelele Mazda. Datorită combinației dintre modurile automat și manual și diferitelor setări de program, aceste transmisii au caracteristici de funcționare echilibrate, asigură o excelentă dinamică a accelerației, schimbarea rapidă a vitezelor, confort în timpul condusului și consum redus de combustibil.

Cum funcționează

Activematic  este costruită pe baza transmisiei automate clasice. Programul specializat permite funcția AAS (Active Adaptive Shift). Aceasta asigură schimbarea adaptivă în concordanță cu condițiile de drum. Pentru a schimba în modul manual, șoferul glisează maneta schimbătorului într-o fantă specială, marcată cu “M”. Prin mișcarea manetei spre “+” sau “-” schimbă vitezele în sus și în jos respectiv. Pot fi utilizate și schimbătoarele cu padele.

Majoritatea versiunilor oferă și funcția DAM (DIrect Activematic). Aceasta permite șoferului să schimbe vitezele în sus și în jos pentru o scurtă perioadă de timp fără să schimbe în modul manual, ceea ce este convenabil la manevre, la coborârea în pantă și alte situații.

Transmisii Activematic populare

Cod cutie de vitezeProducătorNumăr de vitezeCapacitate maximă motor, LCuplu maxim, NmTracțiuneÎnceput producțieModele pe care au fost aplicate
FN4A-ELFord42.3200FWD1999Mazda 5; Mazda 3; Mazda 2; Mazda 6
FS5A‑ELFord52.5250FWD2005Mazda CX-7; Mazda 3; Mazda 6; Mazda 5
SJ6A-ELAisin65.0480RWD, AWD2006Mazda MX-5; Mazda RX-8
AW6A-ELAisin64.0450FWD, AWD2004Mazda CX-7; Mazda CX-9
GF4A-ELMazda43.0260FWD1999Mazda Familia; Mazda Capella

Defecțiuni frecvente ale transmisiilor Activematic

DefecțiuniTransmisii
Bucșele transmisiei se uzează cu timpul, fapt ce determină vibrarea acesteia în timpul funcționării.GF4A-EL
Electrovalvele se uzează prematur, ceea ce cauzează adesea smucituri și vibrații în timpul utilizării.GF4A-EL; FS5A‑EL
Transmisia se poate supraîncălzi dacă radiatorul nu este curățat la timp, fapt ce duce la defectarea electronică.GF4A-EL
Uzarea capacului din spate reduce presiunea uleiului. Acest lucru poate determina alunecarea și arderea plăcilor de frecare.FN4A-EL
Garniturile, pistoanele turnate în cauciuc și benzile de frânare au durată scurtă de viață.FN4A-EL;
FS5A‑EL
Rulmenții se rup rapid, iar arborele transmisiei își pierde alinierea.FS5A‑EL
Tamburul de retur se uzează prematur, facând imposibilă schimbarea vitezelor. FS5A‑EL
Electrovalvele corpului supapei hidraulice sunt sensibile la murdărire. Nerespectarea intervalelor de înlocuire a lichidului și filtrului le poate deteriora.AW6A-EL; SJ6A-EL
Profilul dvs. este asistentul dvs. personal.

Urmărește cheltuielile, ține jurnalul de bord, programul înlocuirilor, salvează notele și documentele