CVT este transmisia cu variație continuă. Este un tip de transmisie automată, care asigură o reglare lină a raportului de transmisie. Nu are o poziție fixă. Aceasta corelează în mod automat viteza de rotație a arborelui cotit cu sarcina motorului. A fost dezvoltată de compania olandeză DAF și inițial era numită Variomatic.
În prezent, diferite variante ale CVT sunt instalate pe Dodge, Jeep, Mitsubishi, Fiat, Peugeot, Mini, Opel și alte branduri de mașini. Transmisiile cu variație continuă au la majoritatea producătorilor propriile nume.
Cele mai populare variatoare:- Autotronic (Mercedes-Benz);
- Lineartronic (Subaru);
- Durashift CVT and Ecotronic (Ford);
- Multimatic (Honda);
- Multidrive (Toyota);
- Xtronic и Hyper (Nissan);
- Multitronic (Audi).
- Poli-V;
- toroidal;
- cu lanț.
Principiul de operare al variatorului
Cele mai răspândite tipuri de variatoare la mașinile moderne sunt cele Poli-V, principiul de operare al cărora se bazează pe schimbarea diametrului de lucru al elementelor sale. La construcția variatoarelor Poli-V se folosesc scripete conice, alcătuite din 2 părți. Distanța dintre conurile fiecărui scripete și diametrul sunt ajustate automat, cu ajutorul servo-mecanismelor și depind de frecvența de rotație a motorului și de viteza automobilului. Cureaua Poli-V este folosită pentru transmiterea cuplului motor între două scripete. În vazul variatoarelor cu lanț, în locul curelelor se folosește un lat lanț lamelar.
Variatoarele toroidale au o construcție mai complexă, în prezent fiind utilizate destul de rar.
Avantajele instalării CVT
Comentați